Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Goedenmiddag,
Ik ben een hele tijd niet op jullie forum geweest, gelukkig niet , kan ik zeggen, want dat betekend dat ik geen problemen ondervind met mijn pc's.
Helaas moet ik jullie nu toch weer raadplegen en ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is met mijn desktop pc.
Tot aan dinsdagavond kon ik gewoon mijn desktop pc gebruiken en waren er geen problemen.
Woensdag en donderdag was ik niet thuis en is mijn desktop pc niet aan geweest.
Gisteren hadden we van de UPC een aantal uren een storing waardoor we geen radio/tv, internet en telefoon konden gebruiken.
Pas laat in de avond konden we van alles, tv, telefoon en internet ( internet op laptop) weer gebruiken.
vanmorgen wilde ik mijn desktop pc aanzetten omdat ik het één en ander moest inscannen en verzenden, maar toen ik mijn desktop pc aanzette gebeurde er niets? Alleen het blauwe lampje, welke altijd brand ter herkenning dat de pc aanstaat stond aan. verder gingen er nergens andere ( opstart) lampjes knipperen en ook mijn beeldscherm bleeft zwart. Als ik mijn beeldscherm aan zette ( het lampje dan ) dan ging het lampje na 1 seconde ook weer uit?
Daarna heb ik de pc opzettelijk uit gezet en heb dit een aantal keren achter elkar gedaan, helaas zonder resultaat.
Ik ben daarna een tijdje weggeweest, maar toen ik mijn desktop pc vanmiddag weer wilde proberen lukte het weer niet en bleef alleen het blauwe lampje branden zonder dat de pc verder opstartte.

Ik ben best wel radeloos....Mijn administratie staat op de desktop en ook mijn scanner, printer en harde schijf zijn hierop aangesloten.
Wat kan er aan de hand zijn? ou het te maken hebben met de storing, ondanks dat verder alle andere apparatuur nog wel gewoon werkt, ook mijn laptop?

Ik hoop niet dat mijn pc is "overleden"

Omdat ikzelf werkelijk geen idee heb wat het probleem is, Ik heb al stekkers los gehaald en er weer ingestopt, maar niets mocht baten.
Ik zou heel graag willen vragen of iemand van jullie enig idee heeft wat er met mijn desktop pc aan de hand kan zijn.

Mijn dank is uiteraard groot als er nog "leven" in de desktop zit.

Alvast hartstikke bedankt,

Groetjes
Jolanda
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Goede namiddag JolandaSangers

Maakt je pc nog geluid? Ik bedoel hoor je de ventilatoren, harde schijf opstarten. Zet ook eens de luidsprekers aan, hoor je de Windows opstartgeluidjes?

Je probleem kan de volgende mogelijke oorzaken hebben:

De voeding in je computer die op zijn laatste krachten loopt. Dit onderdeel zorgt ervoor dat alle onderdelen in je computer stroom krijgen.

Videokaart die stuk is. Dit kan enkel de oorzaak zijn wanneer je de ventilatoren hoort en de harde schijf en windows geluiden.

Moederbord dat het begeven heeft.

Het is misschien beter dat je even langsgaat bij een computerhersteller.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Goedenmorgen Niels,
Nee ik hoor verder geen geluiden!
Zoals gezegd brand alleen het blauwe lampje maar.
Vandaag nogmaals alle stekkers uit pc en stopcontacten gehaald en opnieuw aangesloten.
Jammer maar helaas heeft dit geen nieuw resultaat opgeleverd.
Ik vrees het ergste, maar zal wel even naar de harwareoutlet gaan, wellicht kunnen zij mijn pc aansluiten en zien/hore wat er gebeurd.

Dank voor je advies voor de mogelijke conflicten.

Gr
Jolanda

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”