Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
bowser82
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2012 23:14

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier, dus vergeef me als ik een bepaalde forumregel bruut overtreed.
Ik zit met een probleem en hoop hier hulp te vinden. Ik heb een mediacenter pc, waaraan ik recentelijk een schijf aan toegevoegd heb.

Na het toevoegen installeert windows 7 netjes de drivers voor deze samsung 1TB schijf (komt oorspronkelijk uit een NMT - networked media tank). Ik heb de schijf geformatteerd, daar windows niet blij word van linux partities.
Schijf is online en gezond. Functioneert perfect.

Tot je reboot. Dan is de schijf wel zichtbaar na opstarten, maar niet accessible (geen schijfletter toegewezen ook).
Via schijfbeheer kun je de schijf offline brengen, daarna weer online en doet ie het weer prima. tot de volgende reboot.

Ik ben veel aan het zoeken geweest op internet maar Of ik zoek met de verkeerde termen, of ik zoek niet goed genoeg, vandaar mijn post hier.

Wie helpt me aan een troubleshoot plan?
(uiteraard herinstalleer ik windows liever niet... maar wat moet dat moet...)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Verwijder in Schijfbeheer die USB-HD en maak dze daarna opnieuw aan en formatteer deze.
Op deze wijze wordt namelijk ook een nieuwe Windows MBR aangemaakt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
bowser82
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2012 23:14

Abraham54 schreef:Verwijder in Schijfbeheer die USB-HD en maak dze daarna opnieuw aan en formatteer deze.
Op deze wijze wordt namelijk ook een nieuwe Windows MBR aangemaakt.
Bedankt voor je reactie.
P.s. het gaat hier om een interne schijf, maar ik ga je voorstel proberen. Morgen meer.
Gebruikersavatar
bowser82
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2012 23:14

Helaas, dit werkt niet. (Iemand) nog andere ideeen?
Ik zou de schijf eens kunnen "zero-fillen" met killdisk, wie weet... ?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Daar hoef je KillDiusk niet voor gebruiken.
Indien je in Windows 7 het vinkje weghaalt bij "snelformatteren" wordt de HD overschreven met "nullen" tijdens het formatteren.

Maar of het helpt, betwijfel ik.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
bowser82
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2012 23:14

Windows re-install deed het em. Dit onderwerp mag wat mij betreft op slot. Al is de werkelijke oorzaak nog steeds een mysterie...

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”