Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Dray
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2012 16:07

Hoi,

Vorige week nog maar net hulp gekregen van Abraham54 die mij verder heeft geholpen in een ander gedeelte van dit forum.
Ik heb toen mijn HD's gedefragmenteerd en heel vista opnieuw moeten installeren.

Nog maar enkele daagjes verder en hier ben ik weer.

-----------------------------------------------------------------------------

Ditmaal zit ik met een hardware probleempje waar ik niet wijzer van geraak.

Mijn setup:

Evga gtx 580 SLI - 7 Maand oud
Corsair 1000W PSU
Evga x58 classified Mobo
Corsair Dominator 6 gig DDR 3
Windows vista 64bit


Na al mijn programma's opnieuw te hebben geinstalled, de allerlaatste drivers geinstalled te hebben, werd het tijd om een game te installen dat ik al een maand speel Diablo 3 Ik ben een fervent gamer dus ik wou zo snel mogelijk terug aan de slag.


Nu zit het zo nadat ik de nieuwste drivers had geinstalled, een beetje diablo 3 wou spelen, blijkt het als ik letterlijk aan het spelen ben ingame, gewoon Auction House browsen, afk sta dat op bepaalde momenten; dit kan zijn 5 mins of een paar uur verder, Ineens mijn Graka naar 100% fanspeed verspringt en meteen een zwart scherm laat zien ik kan niets doen buiten een Hard Reboot, Niets van mijn toetsen werkt nog op dat moment, Ik hoor nog wel steeds geluid van het game en ik kan nog steeds communiceren op skype.

Dit is Niet omwille van te hoge temps want ik gebruik een On Screen Display deze zijn altijd tusse de 35-40° Idle en 60-85° ( afhanekelijk vh game) dus niets verontrustend.

Voor ik deze post heb aangemaakt, al heel wat posts afgegaan op andere forums om te kijken wat hieraan gedaan kan worden.
Ik heb voor het proberen een oudere versie van drivers terug geinstalled, niet degeen pre defrag/instal maar allegsinds een oudere versie.
Maar dit werkt nog niet, Integendeel heeft het alleen nog maar erger gemaakt.
Nu is het zelfs zo als ik op de exe van diablo3 of de launcher klik om het spel op te starten ik meteen 100% fanspeed krijg en een zwart scherm, waardoor ik weer moet rebooten. Ik kan maw zelfs niet meer in het spel geraken.
Gisteren kon ik nog makkelijk een paar uur aan een stuk spelen vooralleer de drivers en het spel crashte.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus jah ik weet niet echt wat te doen op dit moment, hoop dat er niets kapot is met deze grafische kaarten.

Ik weet wel bij het heropstarten van de pc dat ik een windows melding kreeg iets in de aard van dat de drivers waren gecrashed dacht ik en ik kreeg zelfs de site van Nvidia drivers voorgesteld om te bezoeken, Daarmee vermoed ik dat het driver related is maar aangezien ik al 2 verschillende drivers heb geprobeerd de nieuwste en een oudere versie blijft het resultaat nog altijd hetzelfste.

Enig advies die jullie mij kunnen geven?
Was ook van plan om raad te vragen op de forums van de manufacturer zelf.

Ik gebruik btw ook precision X deze is om te overclocken etc temps te zien, voltages aan te passen en het hele boeltje.
Gebruikersavatar
Dray
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2012 16:07

Ik heb even nog een paar screens genomen met de foutmelding dit ik krijg na het heropstarten van de computer, mss geraken jullie er zo iets wijzer uit. http://imgur.com/2Bt9S,aWtfy,jzp6Z

Ditmaal heb ik de allerlaatste versie van de Nvidia driver gedownload deze is wel nog in beta 304.79.

Ik start diablo op via de launcher, Ik klik Launch, vanaf het moment dat het spel wilt opstarten , krijg ik Blackscreen en gaat vermoedelijk een of beide grafische kaarten zich naar 100% fanspeed zetten, dit duurt maar iets van een 5-10 secondjes en dan draait hij terug normaal,

Ditmaal heb ik erop gelet, ik hoorde de muziek door mijn koptelefoon spelen van het inlogscherm dus dit maakt mij enkel nog vreemder.
Gebruikersavatar
Dray
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2012 16:07

Hey

Ik moet nog een paar bijkomende testjes doen, heb beide kaarten appart getest en men computer starten op zonder enig probleem, Ik kon ook diablo opstarten zonder enig probleem dit keer zonder dat ik een blackscreen kreeg en zonder dat de fanspeed naar 100% verpsrong.

Dus het kan aan het slot liggen van het moederbord zelf mss, dit heb ik nog niet getest ik hou het hier allegsinds up to date indien dit topic gesloten mag worden ofzo.
Gebruikersavatar
Dray
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2012 16:07

Mag een slotje op dit topic

Voorlopig is het opgelost, Alles werkt terug ik weet niet hoe dit komt, Heb beide kaarten appart getest, deze werkten, beide kaarten op verschillende slots gestoken in mobo, alles draaide zoals behoren, getest op defecte kabels van voeding en of er iets niet goed vast zat, alles werkte en alles zat goed vast.

Daarna gewoobn weer geprobeerd met beide kaarten en pc starte op zonder probleem of fanspeed increase, Dus na dit alles getest te hebben waren er nog enkele opties over, Maar al bij al weet ik nog altijd niet exact wat het probleem is geweest.

Allegsinds voor nu werkt alles goed, laten we hopen dat dit zo blijft.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”