Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Aeron
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2012 11:52

Kreeg enkele dagen bericht van KPN dat een of meer comps besmet zouden zijn met rootkitvirus. Moest malwarebytes uitvoeren, en tdsskiller en logjes opsturen. Op een van de comp kwam allerlei rotzooi naar boven bij malwarebytes. Dit heb ik allemaal verwijderd. Van KPN hoor ik NIETS, alleen standaardmail en dreigement dat ik afgesloten word als ik er niets aan doe.
Ben leek en lees wel dat het soms lijkt of je rootkit virus eraf is, terwijl dit niet zo is. Deze twee scans en mij sophos virusscan geven geen problemen meer aan. Kan ik ervan uitgaan dat het rootkit virus verwijderd is?
Een andere vraag is: ik heb ook een macbook en kan dat niet scannen met de progs van KPN. Weet iemand waarmee ik die het beste kan scannen op een rootkitvirus (heb alleen gratis virusscanner van sophos daarop)
Hartelijke groet.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Voor beide Windows computers kan je het beste twee nieuwe topics aanmaken in het juiste forumdeel.
LEES DIT EERST voordat u een logje plaatst !!!!

Wat betreft je MacBook, indien je daar nog geen antivirusproigramma in hebt zitten, wordt het tijd dat wel te gaan doen.
Een uitstekende programma is Avast For Mac!
Dat programma is gratis en net zo als in Windows draait het ook heel licht in MacOS.

http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-mac
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Aeron
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2012 11:52

Abraham54 schreef:Voor beide Windows computers kan je het beste twee nieuwe topics aanmaken in het juiste forumdeel.
LEES DIT EERST voordat u een logje plaatst !!!!

Wat betreft je MacBook, indien je daar nog geen antivirusproigramma in hebt zitten, wordt het tijd dat wel te gaan doen.
Een uitstekende programma is Avast For Mac!
Dat programma is gratis en net zo als in Windows draait het ook heel licht in MacOS.

http://www.avast.com/nl-nl/free-antivirus-mac
verplaatst, excuus. Dank voor Avast tip!

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”