Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:10

Hoi,

Heb al een tijd een probleem met mijn Asus laptop. Als het toestel erg warm wordt door langdurig/intens gebruik door bijv. spelletjes, begint het toetsenbord te haperen. Diverse letters doen het dan niet meer of na 3x drukken pas.

Ikzelf vermoed dat de warmte in de laptop de veroorzaker is dat mijn toetsen uitvallen. Heb het toetsenbord verwijderd, maar uiteraard geen vreemde dingen aangetroffen ook geen vuil. Het toetsenbord lijkt erg fragiel dus wellicht dat het niet goed tegen deze hitte kan.

Als het toestel koud is dan heb ik geen enkel probleem. Ook niet als hem 'normaal' gebruik. Het is alleen wanneer de fan aanspringt om de warmte af te voeren van de processor.

Weet iemand of het vervangen van het toetsenbord soelaas biedt of moet ik een andere oplossing zoeken?

Bij voorbaat dank

Dex
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij nog garantie op dat notebook?
En het is feitelijk normaal, dat je onder het toetsenbord geen vuil aantreft.
Notebooks zuigen aan de onderzijde de koellucht aan en dus ook stof.
Maar het feit dat bij warmte tot hitte het toetsenbord raar gaat doen, heb ik nog niet eerder vernomen.

Dus tijd voor een professionele reiniging desnoods - ga daarvoor naar een echte PC-winkel.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:10

Probleem is dat ik wellicht nog garantie heb, maar dat ik de bon van Media Markt niet terug kan vinden :roll:

Op het app. staat wel dat er 24 months warranty is maar in hoeverre kan men mij bij Asus hiermee nog tegemoet komen?
Ik ben m ook niet graag kwijt aangezien er veel muziek & foto's op staan etc. In feite zou ik met een ander toetsenbord
al heel goed geholpen zijn, maar ben bang dat Asus zo niet werkt...
Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:10

Probleem opgelost,

Toetsenbord besteld uit China :mrgreen: voor nog geen €18 en het werkt!!!

Ook bij de stevige warmte die mijn laptop ontwikkeld tijdens/na het gamen werkt het prima!

Conclusie: Toetsenbord is al gaar voordat de garantie voorbij is, wat mij doet nadenken over
de volgende laptop. Dit wordt wellicht geen Asus meer -.- .

Slotje dus
Gebruikersavatar
Dré-Style
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 sep 2012 02:52

Als ik jou was , gewoon wegbrengen

Garantie betaal je voor ik heb zelf ook een Asus maar als die dat in de termijn zou doen zou ik hem direct terug brengen

het kan misschien een sluimende storing zijn in het electrische gedeelte van je pc
als dat uitbreid en uw laptop fikt door werkt daar geen toetsen bord meer tegen !!
Het is zonde van je geld als het gebeurt !!

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”