Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
pechvogel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2012 15:23

Goedenavond,

Ik ben sinds een paar dagen hier actief. Allereerst vanwege een vervelend virus viewtopic.php?f=4&t=33926, dat met behulp van Evelinegirl gelukkig helemaal weg is van mijn pc.

Maar nu heb ik een probleem met mijn externe harde schijf. Het is een Western Digital My Passport Essential van 500 GB, met USB aansluiting. Vrijdag heb ik hem aan mijn pc gehangen, omdat er allemaal bestanden op staan waar ik mee werk. Toen ik de laptop van mijn schoot verplaatste bleef de kabel van de HDD hangen en toen viel hij dus op de grond...Daarna meteen weer aangesloten op mijn laptop. Hij startte zoals gewoonlijk op: ik moet 'm alstijd eerst unlocken met een wachtwoord. Dit heb ik gedaan, en hij gaf aan dat hij unlocked was. Normaal gesproken krijg ik daarna het 'automatisch afspelen' bericht en kan ik mijn bestanden zien. Nu gebeurt dat niet, mijn computer bevriest en als hij na een minuutje weer werkt, krijg ik meteen weer het unlock gedeelte...
Hij maakt geen tikkend geluid, maar het 'draaiende' geluid wat 'ie altijd maakt. Het lampje blijft constant blauw.
In schijfbeheer zie ik hem wel staan, maar volgens mij niet helemaal. Ik zie volgens mij enkel de bestanden die hij nodig heeft om te unlocken, 24mb, maar de rest niet.

Mijn vraag nu is: is mijn harde schijf kapot? En zo ja, valt er nog wat te redden? Ik weet het is stom, maar ik heb geen backup van deze harde schijf....Daar gaat vanaf nu echt verandering in komen, vanaf nu neem ik 2 externe harde schijven! Maar toch zou ik heel erg graag de foto's van mijn kids en mijn andere bestanden terug krijgen!

Wie kan mij helpen!!??
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Wendy, sluit die HD aan op jouw PC.
Vervolgens ga je naar Apparaatbeheer en je klikt daar de "Schijfstations" open.

Klik nu met recht op de HD met USB-aansluiting en kies dan voor "Installatie ongedaan maken".
Hierna laat je Windows opnieuw opstarten.
Daarbij wordt de HD opnieuw geïnstalleerd en is daarna mogelijk weer toegankelijk.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
pechvogel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2012 15:23

Sorry voor mijn late reactie...Ik heb jouw reactie op mijn bericht even gemist!

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Western Digital zelf en naar blijkt is mijn harde schijf ècht dood! Too many bad sectors...

Ik kan hem evt nog naar een bedrijf sturen waar ze data recovery gaan doen, maar dat kost me denk ik klauwen met geld. :cry:

Toch bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Wendy, dat is dan pech hebben en die externe data recovery bedrijven kosten inderdaad behoorlijk wat geld.

Daarom ook dat ik je eerst onderstaande link wil geven, in de hoop dat je er wat mee kunt!
http://www.r-studio.com/
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”