Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tomhen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2012 17:47

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Acer Aspire 5542. De laptop wordt enorm warm als hij aanstaat en valt vervolgens na 10-15 minuten uit. Zelfs als ik niets op de computer doe, de ventilator werkt wel op volle toeren maar dat is blijkbaar niet genoeg.

Heeft iemand misschien een idee wat het probleem is of wat ik hieraan kan doen?

Groetjes,
Tom
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Door stofophopingen in de ventilator heeft jouw notebook een thhermisch probleem gekregen.
Ook notebook zijn stofzuigers~,

Ik raad je aan naar een echte PC-winkel te gaan en daar te vragen je notebook een professionele schoonmaakbeurt te laten geven.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Tomhen
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2012 17:47

Hallo Abraham,

Dankje voor je antwoord! :)
Is er niets wat ik zelf aan de laptop kan doen?
Ik heb bij deze laptop tijdje terug al zijn scherm vervangen (en dus de laptop helemaal geopend) omdat ik zo slim was hem te laten vallen.

Alvast bedankt!
Groetjes,
Tom
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Probeer dan het volgende maar: een stofzuiger - niet op volle kracht zetten en dan de zuigermond op het ventilatieraam aan de onderzijde drukken.
En dan maar hopen dat je op die wijze stof wegzuigt.

Je kan ook naar een handymanwinkel gaan en daar voor een zes euro een bus perslucht ophalen!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Dré-Style
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 sep 2012 02:52

Ik neem aan dat als je het scherm een keer heb vervangen, je zelf wel voldoende kennis hebt.. en een beetje kan schroeven,

Je kan (bij de meeste laptops die ik onder handen heb gehad) heel simpel de onderklep losschroeven en dan de ventilator van je heatsink af halen .
Kijk daar of hier stof zit, meestal is het een "matje" stof :P een soort dekentje

ik zelf pak dan een dunne schroevendraaier en haal VOORZICHTIG het "matje" weg want je moet de heatsink niet beschadigen
zet daar dan de stofzuiger even op en de boel weer in elkaar schroeven

Het uitschakelen is namelijk is namelijk om het systeem tegen ''verdere" oververhitting te beschermen

suc6 der mee!!

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”