Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Charlie22
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2012 17:12

Beste mensen,

Ik heb al een paar maanden een vervelend probleem met mijn externe harde schijf.

Het probleem is dat wanneer ik m aansluit op mijn laptop hij wel verbinding maakt maar ik kan m niet openen en mijn gegevens bekijken.
Nu heb ik via forums allerlei dingen uitgeprobeerd om m weer aan praat te krijgen. Het lukt niet, ik probeerde nieuwe up-dates te installeren op mijn laptop dacht dat het daar aanlag maar dat blijkt niet zo te zijn want alle andere dingen worden wel via het usb kanaal aangesloten en die doen het wel.

Nu staan al deze bestanden die ik op mijn harde schijf heb gelukkig nog op mijn laptop. Maar is er een manier dat ik wel mijn harde schijf weer kan gebruiken? Kan ik m formatteren en dan weer alles opnieuw in plaatsen.

Ik heb het ook al geprobeerd om het via Apparaatbeheer het af te sluiten en laptop opnieuw opstarten maar hij wilt gewoon niets doen. Het lampje van mijn harde schijf is wel gewoon blauw en op t laptop staat dat ie wel aangesloten is maar ik zie geen map en kan niets openen! HELP!

Het is een Acer model: AH052S

Ik hoop dat dit nog te redden valt anders moet ik weer een andere harde schijf gaan kopen!

Danku
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Beste Charlie22,

Heeft u ook al andere USB-poorten geprobeerd, om de externe harde schijf aan te sluiten?

Is het enkel de externe harde schijf die het probleem heeft? Of heeft u ook problemen wanneer u een USB stick aansluit?

Lukt het dan nog niet, probeer wat in deze link beschreven wordt.

Groeten,
Niels
Gebruikersavatar
Charlie22
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2012 17:12

Beste nielsvds,

Ik heb aan alle usb poorten geprobeert maar hij wilt t niet opstarten.
Als ik mijn telefoon of een andere usb stick aansluit dan doet alles prima. Dus enkel mijn Acer harde schijf start niet op...

:(
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laat de HD aangesloten aan USB.
Ga vervolgens naar "Apparaatbeheer" en klik daar "Schijfstations" open.

Klik nu met rechts op de USB-harddisk en kies voor "Installatie ongedaan maken".
Herstart daarna jouw notebook.
Nadat Windows opnieuw is opgestart, wordt de USB-harddisk opnieuw geïnstalleerd en is mogelijk daarna weer te gebruiken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Charlie22
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2012 17:12

Abraham54 schreef:Laat de HD aangesloten aan USB.
Ga vervolgens naar "Apparaatbeheer" en klik daar "Schijfstations" open.

Klik nu met rechts op de USB-harddisk en kies voor "Installatie ongedaan maken".
Herstart daarna jouw notebook.
Nadat Windows opnieuw is opgestart, wordt de USB-harddisk opnieuw geïnstalleerd en is mogelijk daarna weer te gebruiken.
Bedankt al paar keer gedaan maar t werkt niet..
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dan is of de HD zelf kapot of wat ik eerder denk, de electronica in de USB-HD-behuizing!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”