Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mikeacer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:08

Hallo Allemaal, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen !!

Het zit zo ik heb een acer aspire 7740 en nu zit ik met het volgende probleem. Mijn laptop loopt af en toe ineens helemaal vast, dan blijft je beeld wel gewoon zo staan als hij staat, dus niet zwart of blauw alleen je muis doet het niet meer en ook al;t ctrl delete werkt niet meer. Enige oplossing is dan de grote knop ingedrukt houden zodat hij opnieuw opstart en dan start hij gewoon opnieuw zonder problemen op en doet alles het ook gewoon.

Heb me laptop al op een standaard zodat hij beter koelt en heb alles helemaal schoon gemaakt, zowel alle rommel op de laptop als alle rommel in de laptop zoals stof en dergelijke. Alleen het probleem blijft zich voordoen.

Verder kan ik vertellen dat ik anderhalve maand een nieuwe harde schijf in heb gebouwd omdat de oude kapot aan het gaan was en heb sinds kort ook horizon upc met twonky server, weet niet of dit ermee te maken heeft maar wil zo veel mogelijk info geven

Weet iemand misschien of het aan die nieuwe harde schijf ligt dat hij nog niet helemaal goed staat ingesteld ofzo of dat het een virus is of wat dan ook ? Hoe kan ik dit het beste allemaal controleren ?

Bedankt alvast voor de tijd en aandacht
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je wel alle drivers in Windows (welke versie) geïnstalleerd?

Het gekke alleen is dat ik geen Aspire 7740 kan vinden, nog op http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html nog op http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Update.
Gevonden: http://support.acer.com/product/default ... delId=1853

Indien je Windows 7 gebruikt, is het ook verstandig om te controleren of het nieuwste Bios al aanwezig is.

Overigens: heb je nog geen drivers geïnstalleerd, dan begin je met de Chipset te installeren.
Alle drivers installeer je via rechtsklik met administratorrechten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
mikeacer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:08

Hallo abraham, bedankt voor je tijd en je reactie ik gaat kijken of ik die drivers heb en hoe kan ik kijken of ik de nieuwste bios wel hebt, ben echt een leek op dit gebied

Hoor graag van je
Gebruikersavatar
mikeacer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:08

ik heb de bios versie bekeken bij systeem info en die heet bij mij phoenix technologies ofzo 1.15 en op de site van acer staat bios versie 1.27

weet niet of ik die dus moet vernieuwen en of ik dat gewoon kan doen zonder problemen
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Als ik het goed heb kom je door te tokkelen op de funktietoets 2 tijdens het eerste opstarten van je notebook in het bios.
Bovenin lees je dan welke versie het is.

En dan jouw Windows - is dat Windows 7 en heb je die geïnstalleerd via een installatie DVD?

Wat betreft drivers: Configuratiescherm > Apparaatbeheer.
Staan daar mogelijk vele gele tekens?

En het bios mag je updaten, dat zal je vanuit Windows zelf kunnen doen (zogenaamde flashupdate).
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
mikeacer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:08

hallo het is windows 7 en die staat er al standaard op op de laptop, dus heb daar geen cd voor zeg maar !

En bij apparaatbeheer zie ik helemaal geen gele tekens ! ! Die gele tekens zouden dan fouten voor moeten stellen ?

en de bios kan ik nu dus downloaden van de acer site en installeren ?

Gr
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dit staat in het tekstdocument wanneer de download hebt uitgepakt: Run "Flash.bat" to flash BIOS in pure DOS or Windows x86/x64 OS environment..

Belangrijk: je klikt "Flash.bat" met rechts aan en je kiest voor "Als administrator uitvoeren".

Apparaatbeheer geeft dus geen vreemde dingen aan, dan moeten alle drivers inderdaad netjes zijn meegeïnstalleerd.

Meld je terug na de biosupdate,
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
mikeacer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2012 20:08

Hallo,

heb met driver genius de laptop weer gescand en die kwam wel uit op dat er een aantal stuurprogramma's geupdate moesten worden, heb dit nu gedaan en hij is nog steeds niet vastgelopen dus die bios update laat ik nog even voor wat het is.
Mocht hij morgen weer vastlopen dan hoort u mij direct weer en gaat ik dat ook nog proberen

tot nu toe heel erg bedankt voor uw aandacht en tijd

Gr

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”