Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
de donalds
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2012 15:20

Ok, mijn moeder heeft een laptop, ze weet er niks van en heeft er een trojan opgezet, er waren er eerst 16 op alle opstartprogramma`s ik heb zoveel mogelijk opstart programmas niet laten opstarten, dus er waren, na 2 scans nog 4 over, ik wist welk bestnd het virus was, maar zodra ik dat wistte kwam er een bij, dus wistte ik alle 4 de programmas waar virussen op zaten tegelijk op een sterke avg pc tuneup shredder.
Nu wou ik hem eventjes opnieuw booten en viel hij meteen uit, 4x direct, toen steeds ietsje verder tot hetscherm met keuze veiige modus enzo, dat werkte ook niet, hij starttte dat windows xp scherm wel even op toen iknormaal opstarten koos.
Toen kwam ik weer ophet vertrouwde acer scherm, en bam, weer uit. Verder dan dat is het niet gekomen en CHKDSK blijft hangen op 0%, enigste manier om laptop langer dan 2 minuten aan te te houden ^^
Dusja, mijn moeders acer aspire 9500 met windows xp ( deed voordat ik hem aan moeder gaf prima)

Ik wou die trojan ertrouwens vanaf hebben omdat het hele systeem vertraagd raakte, lag niet aan werkgeheugen,
En mijn moeder was te koppig om te stoppen met abn amro betalingen,



Qu@cK!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat een verhaal zeg.
Ik denk dat je het beste een recovery doet naar nieuw aanschaf.
Wel is het dan zaak de eventueel meegeïnstalleerde antivirussoftware goed te verwijderen en te vervangen door een goede moderne antivirus.
Zoals bijv. Avast 7 Free 2012.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”