Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Marcelloo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2013 18:43

Hallo,

Ik heb hier een pc ter reparatie, maar kan geen nieuwe installatie doen. Op deze pc stond een voor geinstalleerde versie van Windows Vista, maar kan nergens tijdens het opstarten recovery of iets dergelijks vinden. Hoe kan ik nu een nieuwe installatie doen, of zodanig herstellen dat hij weer op de fabrieksinstellingen staat?
Gebruikersavatar
Dave
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2007 00:46

Hallo Marcelloo

Is er een recovery partitie aanwezig?
Zo ja, wat voor systeem (merk) is het?

Probeer eens wanneer je opstart voor windows inlaad op F8 te drukken (zoals je ook naar veilige modus kan) maar dan kiezen voor 'Computer Herstellen'. Mogelijk kan je daar een recovery naar fabrieksinstellingen uitvoeren.

Succes!!
Gebruikersavatar
Marcelloo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2013 18:43

Dave schreef:Hallo Marcelloo

Is er een recovery partitie aanwezig?
Zo ja, wat voor systeem (merk) is het?

Probeer eens wanneer je opstart voor windows inlaad op F8 te drukken (zoals je ook naar veilige modus kan) maar dan kiezen voor 'Computer Herstellen'. Mogelijk kan je daar een recovery naar fabrieksinstellingen uitvoeren.

Succes!!
Het is een medion pc, gekocht bij de Aldi of Lidl. Er is wel een recovery partitie aanwezig. F8 werkt niet en kan ook niet in veilige modus komen. Krijg steeds in beeld"opstarten in veilige modus en laatste configuratie laden en dat soort dingen. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Dave
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2007 00:46

Geraak je wel in het BIOS? (meestal via Delete of F2)
Staat daar misschien uit dat een USB device standaard niet herkend wordt? Meestal vind je zoiets terug onder integrated pheriphals. Bijvoorbeeld:
Afbeelding
USB Keyboard support moet daar dus op 'Enabled' staan.

Indien dit niet werkt, check eens of er een toets op het toetsenbord aanwezig is die mogelijk de functietoetsen (F1, F2,...) uitzet?

Succes!!

Terug naar “Windows”