Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Aprilia
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:15

Beste mensen,
ik had me al aangemeld toen ik pas merkte dat dit forum alleen over anti-virus gaat, maar nu ik me toch al heb aangemeld (en bij gebrek aan een ander forum, misschien tweakers oid?) weten jullie wellicht wel het antwoord op mijn vraag.

Ik heb afgelopen weekend mijn laptop (Hp Pavilion DM4) laten vallen tijdens het opstarten. Harde schijf komt een luide tik uit dus die is mooi naar de maan. Nou goed, de opeenvolgende twee dagen kon ik de laptop gewoon opstarten al dan niet met de harde schijf aangesloten en kon ik gewoon BIOS openen.

Nou wil ik gister net een nieuwe harde schijf gaan bestellen, doet de laptop het opeens niet meer. Hiermee bedoel ik dat het scherm zwart blijft. Er gebeurt niets, het enige wat je ziet is het aan/uit LED lichtje dat gaat branden en de ventilator hoor je zachtjes draaien. (dit was met de oude kapotte HDD)

Oke goed, heb toen even de HDD losgekoppeld en toen deed die het weer. Voor mij nogmaals een bevestiging dat de HDD kaduuk is. Maar helaas... (lees verder)

Nu het probleem: vandaag doet ie hetzelfde, maar ook zonder de HDD aangesloten. Of met. Of zonder Disc drive.
Kortom, alles blijft zwart en zelfs BiOS kan ik niet meer inkomen wat ik ook probeer. Het enige teken van leven is de ventilator en het LED lampje bij de aan/uit knop...

Hebben jullie suggesties wat het probleem kan zijn? Wellicht is het moederbord gewoon finaal naar de filistijnen?

Bij voorbaat dank,
Aprilia :)

Ps. ik heb nog een jaar garantie, maar ik ga er vanuit dat dit soort zaken niet onder garantie vallen?

Pps. Stel, alles is opgelost en ik kan zonder problemen een nieuwe HDD monteren, hoe kan ik een verse Windows 7 erop zetten zonder een nieuwe licentie te moeten kopen? Ik heb tenslotte een jaar geleden gewoon voor een laptop met Windows 7 licentie betaald. De recovery CD's/handleidingen/inhoud van de doos ben ik allemaal kwijtgeraakt helaas. (stom..)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat betreft de Windows 7 licentie - heb jij die nog wel?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Aprilia
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:15

Laptop is uiteindelijk weggebracht voor reparatie. Afwachten dus

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”