Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tijs
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mei 2005 08:21

Beste mensen,

De afgelopen tijd maakt mijn HD enorme herrie als de opstart, de herrie stopt als die opgestart is. (wordt heel veel minder) Ik heb geprobeerd een schijf controle uit te voren met de foutcontrole van Windows (Windows Vista), maar die geeft aan dat de HD (C:) in gebruik is en stopt er mee. Ik ben bang dat die het gaat begeven en denk dat ik snel een backup moet maken (mogelijke tips daarvoor zijn welkom!)

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Alvast bedankt
Tijs
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

Hoi Tijs,

Je kunt op veel manieren een backup van je harddisk maken.
Een van de eenvoudigste is met de backup-software van Vista zelf.
Uitleg hierover vind je hier.

Mocht je liever een ander backup-programma willen gebruiken, dan raad ik je Cobian Backup aan.


Om de harddisk te controleren kun je het volgende doen:
- Download HD Tune en sla het bestand op.
- Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.
- Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?


jahewi
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"
Gebruikersavatar
Tijs
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mei 2005 08:21

Hoi Jahewi,

Als eerste bedankt voor je antwoord, ik heb HD Tune geïnstalleerd en een scan gemaakt. Hij ga aan dat er helemaal niks aan de hand was, alle blokjes waren groen! Ik heb voor de zekerheid ook maar een backup gemaakt, ondanks die niks aangaf.

Ik ga nu het schoonmaak programma van Hijackthis eens aflopen, misschien maakt die daarna wel minder geluid?

Bedankt voor je advies!
Tijs
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

Hoi Tijs,

Mocht je bang zijn dat het eventueel door een virus wordt veroorzaakt, raad ik je zeker aan om de stappen uit te voeren :wink:
Absoluut doen dus!

Waar ik echter ook aan zat te denken is; weet je zeker dat het je harddisk is (en niet bv. een CD/DVD die in de drive zit)?


groet,
jahewi
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"
Gebruikersavatar
Tijs
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mei 2005 08:21

Hoi Jahewi,

Ik moet je gelijk geven, mn vriendin heeft er inderdaad een CD in mn CD/DVD drive gestopt.. :shock:

Toch heel erg bedankt voor je hulp!
Tijs
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

Graag gedaan, Tijs.
Fijn dat je probleem opgelost is. :P

Groet,
jahewi
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”