Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
JWP
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 20:21

Hallo,

Mijn 5 jaar oude toshiba laptop heb ik enige weken geleden onderworpen aan de nodige programma's met hulp van dit forum om hem weer minder traag te krijgen. Waarvoor mijn dank. Enkele dagen geleden sloot ik mijn laptop correct af en de volgende dag tijdens het opstarten kwam de laptop niet verder dan het beginscherm met het Toshibalogo en de opties F2 en F12. Op beide toetsen wordt de melding gemaakt dat ik op 1 van de toetsen heb gedrukt en dat de laptop bezig is om er heen te gaan. Er gebeurt echter niets. Ook met de productherstel cd die ik er ooit bij geleverd kreeg reageert de laptop niet. Wat kan ik verder nog zelf doen? Ik was sowieso al van plan om een nieuwe laptop te kopen maar zou het erg waarderen als ik mijn oude ook weer aan de praat zou kunnen krijgen. Alvast bedankt voor uw hulp.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb je vorige topic even doorgelopen.
Kijk in het bios of daar de harddisk nog vermeld staat.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
JWP
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 20:21

Hoi,

Het probleem zit hem in het feit dat ik niet eens in de bios kan komen;). Zowel opties F2 als F12 worden niet bereikt na het geven van het commando, hooguit de melding dat het systeem bezig is naar de bios te gaan....
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laten we proberen of we de zaak weer aan de praat krijgen.

Haal eerst het netsnoer uit de aansluiting in je machine, verwijder de muis en alle andere USB-aansluitingen en klap het deksel dicht.
Keer het notebook om en verwijder dan de accu.

Weer omkeren en openklappen.
Houdt nu de aan/uit-knop circa een minuut ingedrukt.
Dit zorgt er nu voor dat lekstromen via het chassis wegstromen.

Sluit vervolgens het netsnoer weer aan en wacht af hoe het notebook reageert op het aanzetten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
JWP
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 20:21

Helaas. Er is niets veranderd...
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dan lijkt het mij tijd dat indien je nog wat met dat notebook wil doen, je notebook naar een reparatie-instelling te brengen of sturen.

Googel maar op "notebookreparatie"
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
JWP
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 20:21

Dat ga ik doen. Bedankt!

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”