Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Normaal gesproken betekent de installatie van printersoftware weinig tot niks in Windows.

a) je hebt toch wel de juiste printers gebruikt?
b) starten er soms veel HP-printer meelifters op?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Yep, juiste printer aangesloten, en naar ik kan zien wordt er niet al te veel mee opgestart... Het is echt raar.
Voor de rest functioneert mijn laptop goed, enkel usb, sony sxs kaarten en mijn sd kaarten , dat duuuuuurt enomr lang vooraleer ie iets herkent.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je de kaartlezer in je notebook zitten of uitwendig via USB?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

in mijn notebook. En de sxs kaartjes lees ik ook via de express card slot.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik denk dat ik jou nu eerst naar Intel moet sturen: https://downloadcenter.intel.com/default.aspx
Klik daar onder Intel® Driver Update Utility op de blauwe knop "Continue".

Er moet een Intel ActiveX element geïnstalleerd worden en daar is ook Java voor nodig!

Waar het mij omgaat is dat er mogelijk een update voor de Chipset is en ook de WLAN.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Ik heb java geinstalleerd, en prowin64 en wireless_16.1.1 zijn de twee updates die ik volgens hen zou moeten installeren..eentje voor wired networking, en eentje voor wireless networking dus.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Niet ProWin installeren, de netwerkondersteuning vanuit Windows is meer dan toereikend.
Additionele programma's kunnen voor problemen zorgen.

Ben jij wel al eens op de Lenovo Site geweest voor drivers?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

welke drivers zou ik best eens proberen?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De Intel Chipdriver en de Intel Rapid Storage driver.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

ivm updates, zou ik graag weten, welke van deze lijst ik best probeer?


1)Intel AMT Management Engine Firmware 8.0 for Windows 7 (32-bit, 64-bit), XP ... Learn more



2)Intel Chipset Support for Windows 8 (32-bit, 64-bit), 7 (32-bit, 64-bit), Vista (32-bit, 64-bit), XP (32-bit, 64-bit) - ThinkPad ... Learn more


3)Intel Management Engine Firmware 8.1 for Windows 8.1 (64-bit), 8 (32-bit, 64-bit), 7 (32-bit, 64-bit), XP - ThinkPad ... Learn more

4)Intel Management Engine Interface 8.0 and Serial Over LAN (SOL) Driver for Windows 7 (32-bit, 64-bit), XP - ThinkPad ... Learn more


5)Intel Management Engine Interface 9.0 and Serial Over LAN (SOL) Driver for Windows 8 (32-bit, 64-bit), 7 (32-bit, 64-bit), XP - ThinkPad ... Learn more


6)Intel Management Engine Interface 9.5 and Serial Over LAN (SOL) Driver for Windows 8.1 (64-bit), 8 (64-bit), 7 (32-bit, 64-bit) - ThinkPad ... Learn more


7)Intel Rapid Storage Technology Console with Device Driver for Windows 7 (32-bit, 64-bit), Vista (32-bit, 64-bit) and XP (32-bit, 64-bit) - ThinkPad W510, W520, W530, W701 and W701ds ... Learn more


8)Intel Rapid Storage Technology Driver Windows 7 (64-bit), Vista (64-bit), XP (64-bit) - ThinkPad ... Learn more



(ik heb windows 7)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

No 2 en 7.

Al die andere onderdelen zijn interessant in een bedrijfsomgeving!
Wel eerst no2 installeren en dan no 7.
Alles met administratorrechten uitvoeren!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Heb het net geprobeerd, maar er is niets veranderd... het duurt zelfs nog langer vooraleer de laptop mijn usb stick herkent...
heb nu ook even gekeken tijdens het proces wat er gebeurt in de map "computer" . Eerst staan er slechts twee items onder hardeschijfstations:
1) de windows7_OS scjijf (C:)
2) De lenovo recovery schijf (Q:)

En dan na een minuut of twee verschijnt eerst cdrom station
en dan na een tijdje verandert dit in verwisselbare schijf E:
Als ik wil loskoppelen, duurt dit ook enorm lang...
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik denk dat jij het beste een recovery doet naar nieuw-aankoop toestand.

En dan afwachten of de USB-problemen dan zijn opgelost.
Let er wel, dat jij jouw eigen data eerst moet kopiëren naar een veilige lokatie, anders ben je ze kwijt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Kan ik niet beter windows 7 opnieuw installeren en hopen dat dat lukt? Hoe doe ik dit het beste?

Het is me opgevallen, dat als ik bijvoorbeeld mijn usb stick in mijn computer steek, dat ik in apparaatbeheer wel onmiddellijk een "usb-apparaat voor massaopslag" zie verschijnen. Maar dan duurt het toch nog een minuut of twee vooraleer hij verschijnt op mijn computer als stick, in mijn mapje computer. Misschien ben je hier iets mee?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb jij de gebruiksaanwijzing van jouw Lenovo nog.
Daar moet duidelijk in staan hoe jij Windows opnieuw installeert.

Ik heb namelijk echt geen flauw idee, wat er aan de hand is met dat notebook van jou.
Indien jij na de hersteloperatie weer hetzelfde meemaakt, dan is het in mijn ogen eerder een hardware probleem dan een software probleem en dien je het notebook voor garantie/reparatie aan te melden.

Zeggen ze daarbij dan dat je eerst een recovery-installatie moet doen, dan kan je eerlijkheidshalve zeggen, dat je dat al gedaan hebt!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”