Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Ik heb een lenovo thinkpad W530. Maar sinds enkele weken duurt het enkele minuten vooraleer hij een usb apparaat/harde schijf/usb stick herkent. Maar ook met bijvoorbeeld een sd kaart in de cardreader, duurt het enorm lang vooraleer de laptop dit herkent. Ik vind het echt raar. Als ik de usb sticks, of de sd kaart in de laptop steek vooraleer ik hem opstart, dan worden ze wel onmiddellijk herkent....

Hoe pak ik dit het beste aan?

Greets,
Tim
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Sluit alles via de USB-poorten aan.
Ga vervolgens naar het Configuratiescherm en klik op Apparaatbeheer.

Klik in Apparaatbeheer de USB-sectie open en verwijder via rechtsklik (installatie ongedaan maken) alle USB-controllers.
Is dat gebeurd, start dan je notebook opnieuw op.
Nadat de desktop weer klaar is zal de nieuwe hardware opnieuw geïnstalleerd worden en mogelijk weer normaal funktioneren.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Ik ga dit straks uitproberen, maar vroeg me af wat ik dan moet doen met mijn ingebouwde cardreader die ook traag mijn sd kaartje leest?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dat kan je ook op dezelfde wijze doen als de USB-controllers.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Ik heb het geprobeerd, maar het heeft jammer genoeg niets uitgehaald. Het duurde ook enorm lang om alles terug te installeren( is dat ook normaal?)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

No, dat is vind ik niet normaal.

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log als bijlage in het volgende bericht.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

zeer bizar wederom, maar malware heeft niets gevonden: dit is de logfile:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.10.23.06

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
TDR :: TDR-THINK [administrator]

23/10/2013 16:36:05
mbam-log-2013-10-23 (16-36-05).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 221526
Verstreken tijd: 2 minuut/minuten, 50 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Doe het volgende:

System File Checker
Ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Ik heb het net uitgevoerd, maar ook hier is niets gevonden. Het zegt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden"
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

Heb ik net geprobeerd: ik krijg deze meldingen:


Hardware en apparaten Gedetailleerde informatie van de uitgever
Gevonden problemen
USB-apparaat voor massaopslag werkt niet juist
Vastgesteld
Geef de apparaatdetails weer
Niet uitgevoerd
Hardwarewijzigingen zijn mogelijk niet gedetecteerd
Vastgesteld
Recente hardwarewijzigingen zoeken
Geslaagd

Gecontroleerde problemen
Windows Update is niet geconfigureerd voor het installeren van stuurprogramma's
Gecontroleerd
Gevonden problemen Gedetailleerde informatie over vaststellingsproces
6
USB-apparaat voor massaopslag werkt niet juist Vastgesteld
Er is een probleem vastgesteld met USB-apparaat voor massaopslag.
6
Hardwarewijzigingen zijn mogelijk niet gedetecteerd Vastgesteld
Gecontroleerde problemen Gedetailleerde informatie over vaststellingsproces
6
Windows Update is niet geconfigureerd voor het installeren van stuurprogramma's Gecontroleerd
Updates van stuurprogramma's worden niet automatisch geïnstalleerd wanneer deze door Windows Update worden gedetecteerd.
Gedetailleerde informatie over vaststellingsproces

Gedetailleerde informatie van de uitgever
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Klik de probleemapparatuur in Apparaatbeheer met rechts aan en kies dan voor Updaten.
Sta vervolgens toe dat dit online via MS mag.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

bedoel je dan "stuurprogramma bijwerken"? Dat heb ik gedaan, zonder resultaat jammer genoeg...
het is toch echt iets raars???
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Download Afbeelding RogueKiller 32 of 64 bit naar het bureaublad
RogueKiller 32 bit (x86)
RogueKiller 64 bit (x64)
  • Dubbelklik op RogueKiller.exe om de tool te starten, Windows Vista 7 & 8 gebruikers krijgen een melding van UAC (Gebruikersaccountbeheer) klik hier op Uitvoeren / Run.
  • Roguekiller zal nu als eerste een pre-scan uitvoeren, wanneer deze gereed is klikt u op accept om de EULA / Disclaimer te accepteren.
  • Zorg ervoor dat de volgende opties in RogueKiller staan aangevinkt.
    • MBR Scan
    • Check Faked
    • Anti-Rootkit
  • Klik vervolgens rechts bovenin op de knop "Scan"
  • Note!!! Wanneer RogueKiller de ZeroAccess infectie detecteert zal er een melding verschijnen en een website met informatie worden geopend, deze mag u sluiten en hoeft u verder niets mee te doen.
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Report", nu wordt het logbestand geopend deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen als (RKreport[1]_S_05292013_02d1206.txt)
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
tidri
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 22:25

dit is het resultaat :

RogueKiller V8.7.5 _x64_ [Oct 22 2013] by Tigzy
mail : tigzyRK<at>gmail<dot>com
Feedback : http://www.adlice.com/forum/
Website : http://www.adlice.com/softwares/roguekiller/
Blog : http://tigzyrk.blogspot.com/

besturingssysteem : Windows 7 (6.1.7601 Service Pack 1) 64 bits version
Gestart vanuit : Normale modus
Gebruiker : TDR [Administrator rechten]
Modus : Scan -- Datum : 10/25/2013 12:48:04
| ARK || FAK || MBR |

¤¤¤ Kwaadaardige processen : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Register verwijzingen : 3 ¤¤¤
[HJ SMENU][PUM] HKCU\[...]\Advanced : Start_ShowMyGames (0) -> gevonden
[HJ DESK][PUM] HKLM\[...]\NewStartPanel : {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} (1) -> gevonden
[HJ DESK][PUM] HKLM\[...]\NewStartPanel : {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (1) -> gevonden

¤¤¤ geplande taken : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Startup Entries : 0 ¤¤¤

¤¤¤ webbrowsers : 0 ¤¤¤

¤¤¤ Speciale Files / Folders: ¤¤¤

¤¤¤ Driver : [Niet geladen 0x0] ¤¤¤

¤¤¤ Externe Hives: ¤¤¤

¤¤¤ Infectie : ¤¤¤

¤¤¤ HOSTS Bestand: ¤¤¤
--> %SystemRoot%\System32\drivers\etc\hosts


127.0.0.1 activate.adobe.com
127.0.0.1 practivate.adobe.com
127.0.0.1 ereg.adobe.com
127.0.0.1 activate.wip3.adobe.com
127.0.0.1 wip3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-3.adobe.com
127.0.0.1 ereg.wip3.adobe.com
127.0.0.1 activate-sea.adobe.com
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com
127.0.0.1 activate-sjc0.adobe.com
127.0.0.1 adobe.activate.com
127.0.0.1 hl2rcv.adobe.com
127.0.0.1 209.34.83.73:443
127.0.0.1 209.34.83.73:43
127.0.0.1 209.34.83.73
127.0.0.1 209.34.83.67:443
[...]


¤¤¤ MBR Controle: ¤¤¤

+++++ PhysicalDrive0: (\\.\PHYSICALDRIVE0 @ IDE) HGST HTS725050A7E630 +++++
--- User ---
[MBR] 7032c6972855ac60884831ec0b76ea54
[BSP] ec9668db1e9ca2ed7aba5b7d3bf15795 : Lenovo MBR Code
Partition table:
0 - [ACTIVE] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 2048 | Size: 1500 Mo
1 - [XXXXXX] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 3074048 | Size: 457438 Mo
2 - [XXXXXX] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 939907072 | Size: 18000 Mo
User = LL1 ... OK!
User != LL2 ... KO!
--- LL2 ---
[MBR] 46d64fe34e028241984839b93f609adf
[BSP] 5daec025d5c9423e3699982c316140db : Windows 7/8 MBR Code
Partition table:
0 - [ACTIVE] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 2048 | Size: 1500 Mo
1 - [XXXXXX] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 3074048 | Size: 457438 Mo
2 - [XXXXXX] NTFS (0x07) [VISIBLE] Offset (sectors): 939907072 | Size: 18000 Mo

Gereed : << RKreport[0]_S_10252013_124804.txt >>

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”