Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

Hallo, ik heb net een WD RED WD20EFRX gekocht.

Nu heb ik nog een samsung zitten waar windows op draaid, in bios heb ik IDE standard aan staan.
NU heeft men mij in de winkel verteld dat de RED ZOWIESO in AHCI moet werken MAAR dan moet ik dus zowieso windows herinstaleren omdat de installatie die ik nu heb niet kan werken in AHCI.

Wel ik heb alle schijven verwijderd en alleen de nieuwe red erin, ik had deze wel al geformateerd onder windows.
Alles liep goed tot ik kwam op installtie scherm van windows xp pro waar ik moet kiezen op welke schijf ik die wil zetten, dit scherm kreeg ik niet te zien wel de melding dat ik geen schijven heb !

In standard IDE werk het wel ... hij herkend niet de 2 tb maar dat probleem is me bekend ik heb nog de eerste versie van XP pro op cd ...

Nu kwam ik dit ook tegen http://www.askvg.com/how-to-change-sata ... nt-1492644 maar ik heb dword msahci en iaStoreV niet in het register.

Nu is mijn grootste vraag, moet ik echt AHCI aan zetten in de bios voor de WD red, in de winkel zei men dat ze anders slecht zou aangestuurd worden en op korte termijn snel stuk zou gaan ????

Ik werk niet in raid enz ... ik heb al wat gegoogled en ik kan meestal vinden dat het niet nodig is als je die functie niet nodig hebt.

Ik wil de schijf niet kapot maken dus plaats ik de vraag hier even.

Of anders, hoe kan ik toch AHCI aan zetten in bios, opstarten met de xp pro cd en toch de schijf zien ... ik heb de partitie die ik onder windows had gemaakt wel verwijderd nu omdat ik dacht hij zal ze niet herkennne omdatdie niet gemaakt is in AHCI maar onder Standard IDE.

bedankt

mvg,

Danny
Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

Heb ook gevonden dat ik third party drivers kan instaleren, maar ik heb geen floppy drive ... gaat dit met usb ik denk van niet ?

XP Pro

Asus p5wd2 is men moederboard met pentium 4 3 ghz erop ...
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Met een USB-stick zou het ook moeten lukken.
Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

Geprobeerd vandaag, hij vraagt dan om een disk in A te steken ... usb herkend hij niet MAAR heb nu al een diskdrive gevonden ook en een diskette gemaakt en ik zie dan de drivers staan kies die MAAR toch kom ik nog altijd daar waar hij zegt dat ik geen drives in men systeem heb :(

Board is asus p5wd2 ... heb ik sata of raid drivers nodig ?

thanks

mvg,

Danny
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik adviseer je om nog weer wat geld uit te geven en voor Windows7 te gaan.
Want na 8 april aanstaande wordt het echt avontuurlijk om nog XP te blijven gebruiken!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Maar XP is wel veilig te houden hoor: klik
Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

thanks voor de tips ... heb via via een diskdrive kunnen gebruiken en daarmee is het gelukt de install te doen ... alles werkt nu, nu alles overzetten !
Gebruikersavatar
Danny78
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 feb 2014 18:10

ob1 ... de meeste zaken die daar worden uitgelegd is bij mij al het geval ;)
Gebruikersavatar
OB1
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:08

Dat is dan prima!

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”