Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Beste,

sinds lange tijd had ik problemen met men beeldscherm van men medion laptop. Aangezien deze nog in garantie viel heb ik deze opgestuurd ter herstelling. De 1ste keer dat ik men apparaat terugkreeg bleek hij nog steeds niet correct hersteld te zijn.. Gevolg 3 weken zonder laptop gezeten en opnieuw moeten opsturen. Nu heb ik een mail binnengekregen waarop zij vragen om een overschrijving te maken voor de reparatie. Ook al valt hij onder garantie. Het volgende schrijven ze.

De behuizing van uw product vertoont schade die duiden oponoordeelkundig gebruik en uw product kan derhalve
niet onder garantieworden gerepareerd.
Uw product is door mechanische inwerking (verkeerd insteekrichting,verkeerde stekker, geforceerd gebruiken van
stekkers) beschadigd geraaktwaardoor u uw garantieaanspraak verliest.

Nu is het hen woord tegenover het mijne. De laptop is nooit opengeweest of mishandeld/gebruikt geweest. Ik kan mij niet inbeelden hoe ik men stekker foutief kan insteken. Wat denken jullie hiervan?
Kan iemand mij ook uitleg geven over de onderdelen die ze er willen insteken.

NBC Power Board WS M71U1
NBC Lower Case WS M71U1
NBC CPU HEATSINK W/FAN WS M71U 1 PC
1
NBC Panel AUO 17,3" B173RW01 V 1 PC
4 nonG HD+
NBC LVDS Cable WS M71U1
NBC Mainbord WS M71U1

De eerste keer hadden ze de fout niet gevonden en om nu ineens maar alles te vervangen vind ik ook maar raar. Wie gaat me nu garantie geven dat het gemaakt is. De vorige keer was het blijkbaar ook niet gecontrolleerd na hun "herstelling".
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De vermelde beschadiging van de behuizing, is dat ook daadwerkelijk zo?
Welke soort beschadiging betreft het eigenlijk?
En is die beschadiging misschien ontstaan door het verzenden?

En een laatste vraag: welk type Medion notebook betreft het?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Het gaat om volgende laptop
http://speccy.piriform.com/results/YrFu ... YZblmz6hUL

Ik kan mij niet inbeelden welke beschadiging er aan de behuizing zou zijn. De laptop is zeer goed en stevig ingepakt geweest (in hun eigen doos en inpakmateriaal waarmee zij hen de 1ste maal hebben opgestuurd).
Voor het probleem was de laptop ook nooit opengeweest of dergelijke. Ik vind het nu wel straf dat zij mij laten opdraaien voor de kosten nu.
Dit zou me 36E kosten.
Ik vind het dan ook raar dat dit tijdens de eerste herstelling niet is opgemerkt. Bij de 2de herstelling had ik er een persoonlijk brief bijgestoken met de specifieke vraag om de voedingssectie na te kijken en evt. vervangen. Nu lijkt het er op dat ze mijn raad gewoon opvolgen, alles vervangen maar ik er wel voor mag betalen ook al heb ik garantie.
Gebruikersavatar
Jona09
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 17:34

Hier kan u trouwens het probleem bekijken waarover ik het had.

Ging om een probleem met men beeldscherm dat op onregelmatige tijdstippen flikkerde.

http://www.youtube.com/watch?v=TZdc6LJwY58
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Typisch Medion om nog SandyBridge te verkopen als Ivy-bridge al lang en breed uit is.

Ik raad je aan nu eerst Windows opnieuw te installeren via de recovery.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”