Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Verwijder maar, een image maken is niet nodig hoor.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Nou, ik heb de gok gewaagd en na installatie had ik helemaal geen geluid. (Ik heb toen even mooie woorden naar je geroepen.)
Met rechts op het speakertje in de taakbalk geklikt en daarna op geluiden.
En daar bij afspelen de realtek speakers gekozen i.p.v. WFMCVAD en zie daar geluid. (heb toen even excuses gemaakt)
Echter een audio cd in de speler geeft nog steeds vervormd geluid.
Een dvd er in en geen probleem, ook een op de hdd staande file .mp3 of .wma geen probleem.

De speccy gegevens laten ook nog steeds een ONJUIST zien.
http://speccy.piriform.com/results/Uy1k ... oWJUyrzSXS

Het heeft dus niet geholpen.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat gebeurt er indien je de audiofiles vanaf CD naar de harde schijf kopieert - worden ze daarvandaan wel goed afgespeeld?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Na rippen zelfde probleem.

Maar ik denk het voor een heel groot stuk te hebben opgelost.
Bij het afspelen van een audio cd via WMP heb ik met rechts op dat scherm geklikt en daar zitten vogelen met een groot aantal instellingen zoals:
- Crossfading
- Grafische equalizer
- Afspeelsnelheid
- Dynamiek afzwakken
- SRS WOW effecten (volledig uitgeschakeld)
- Dolby Digital instellingen

En ik denk dat er toch één of meerdere een te "scherp" geluid veroorzaakten.
Ik kan nu weer luisteren naar audio cd's via m'n Optiarc speler, het is wel geen concertzaal kwaliteit maar daar zijn ook de speakertjes veel te klein voor.
O ja na even wat zoeken met Google vond ik nog een aantal verschillende Speccy lijsten waarin ook stond: "Configuratiemanager gebruikersconfiguratie: Onjuist" en de vraagstellers hadden andere problemen.

Abraham54 ik denk dat we het hier maar bij moeten laten, bedankt voor je hulp waarbij je mij aanzette om verder te zoeken.
Nogmaals bedankt.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb vrijwel al mijn CD's geript naar de hoogste MP3 bitrate en ook veel music gedownload, dat doe ik nu het liefst in FLAC (Free Lossless Audio Codec) en mijn favoriete Audiospeler is MusicBee.
http://getmusicbee.com/

Bescheiden begonnen is mijn verzameling muziek inmiddels gegroeid naar zo'n 355GB en alle formaten worden perfect weergeven door MusicBee, die voor vrijwel alle bekende formaten ondersteund.

Dus afspelen via CD/DVDRW is bij mij hoogstzelden nodig!

Windows Media Media Player gebruik ik niet meer.
Voor video weergave gebruik ik de Classic Media Player, gebaseerd op de standaard WMP uit Windows 98, maar nu met ontelbare instellingsmogelijkheden en alle mediacodecs en elke video perfect afspelend.

Deze zit standaard in in het K-Lite Mega Codec Pack 10.4: http://www.free-codecs.com/downloadk_li ... c_pack.htm

Bij installatie kies je voor "Lots of stuf"

In ieder geval. met bovenstaande wordt ook jouw notebook veel beter ingericht voor het weergeven van media.
Uiteindelijk ontkom je er dan niet aan, om voor betere boxen te gaan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Bedankt voor je reactie en aanwijzingen voor een beter muziekprogramma.
Voor het echte luisterplezier gebruik ik de speler die in mijn Philips theatersystem HTS7202/12 zit met aparte boxen en een grote woofer.
Ook prima TV geluid.
Ik denk dat deze thread nu wel dicht kan.
Abraham54 het aller beste en misschien tot een volgende keer.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”