Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Goeie avond

Iemand een tip a.u.b.

Opstarten in "koude start" (na een 3 tal uren uit dienst) komt het login scherm maar pas na een tijdje (enkele minuten)
Eerst via Peter de PC getest op malware en dergelijke, deze (de PC) is frisser uit de behandeling gekomen doch de koude start is gebleven.

zie http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=37233

Op het einde vastgesteld dat er TWEE MAAL een "DID-toetsenbordapparaat" in het Apparaatbeheer staat.
En beide met de melding "Dit apparaat werkt correct"
Zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn van de gestoorde opstart PC?

Afbeelding
Afbeelding

Eéntje zal zeker moeten blijven MAAR WELK ????
Misschien is dit het conflict en is de opstartprocedure daardoor even de weg kwijt ....

groetjes
Henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Controleer in het bios of USB-Legacy op Enabled staat; zoniet dan dit doen.

En wat betreft beide toetsenborden - je hebt in dat andere topic verteld dat je ook een MS-toetsenbord hebt geïnstalleerd.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Abraham54
Ben niet zo ervaren met die materie ...
Is dat soms bij "Advanced" dan "Advanced Chipset Setup" daar zie ik iets van "Legacy USB Support" dit staat rechts op [Enabled].
Als het defect klavier weg was, heb ik een ander klavier aangesloten om verder met de pc te kunnen werken.
Vermoedelijk zijn dit de twee klavieren het "Medion" en de "MS-toetsenbord" in het "Apparaatbeheer".

Is dat nu niet zo als bij printers, je ziet ze allemaal die ooit aangesloten zijn geweest. Doch er kan maar één actief zijn.
Welk van die klavieren is hier de "Baas" ?

Met een koud toestel, zie je bij het aanschakelen via de knop langs onder op het scherm een lijn met "Druk DEL... of zoiets om in de Setup te komen.
Dit Is altijd zo geweest.
Die lijn is na 1 of 2 sec weg en dan blijft het scherm een paar minuten zwart, plots zie je het volledig login scherm, niet de opbouw ervan en de tijd is ook langer voor je het ziet.
Bij een restart of warme start zie je die lijn ook doch daarna zie je in kleuren de opbouw van het login scherm.
Tot over een zekere tijd was er geen verschil tussen beide, nu is het bij een koude start van "zou het deze keer weer lukken ???" na 3 of 4 minuten is het login scherm dan daar plots. En vanaf dan is alles normaal ....
Via "F5" zie je ook niets, alhoewel je na die minuten dan ziet dat je wel in de setup menu zit, staat daar plots op het scherm ...
Zou daar iets aan te doen zijn?

groetjes

henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb jouw alleerste RSIT-log bekeken.
Je mag dit: F-Secure\Belgacom Cloud\Application\Belgacom Cloud.exe verwijderen, heeft geen funktie meer maar start wel op.
Er zijn veel opstartmeldingen, waarvan naar schatting de helft uitgeschakeld kan worden.

Ga daarvoor naar Start>Configuratiescherm>Programma's en onderdelen.

Ik vermoed niet dat de toetsenborden een opstart probleem vormen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Abraham54,
Heb beide toetsenborden gewist, na herstart komen die gewoon terug.
Die "Belgacom Cloud" is via Peter gewist.
De helft kan uitgeschakeld worden, ja, natuurlijk moet je weten welke ....
Denk dat het beste zal zijn ermee te leven, na 4 minuten is nu voorlopig voorbij.
Alvast bedankt voor tips.

groetjes

rene
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Laten we eens kijken of mijn tips dat verbeteren: Optimaliseringstips

Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Wat betreft het opruimen: kijk daarvoor hier: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... hp?t=99605
Er is denk ik geen betere opschoner voor Windows dan WinSysClean.
Ik gebruik WinSysClean als sinds 2001 en heb met iedere nieuwe versie gemerkt dat het tool nog beter reinigt.
Schrik niet mocht WinSysClean de eerste keer een hoop troep vinden.
'Windows zelf houdt namelijk ervan een hoop bestanden in de tijdelijke mappen aan te houden en laat dan alleen de oudste bestanden eventueel verwijderen.
WinSysClean zorgt er nu voor dat alles wordt opgeruimd.
En dat alleen al bevordert het tempo van Windows, want dan hoeft die troep niet meer meegedragen te worden.
Overigens: hetzelfde geldt voor al die programma's die je niet meer gebruikt!

Wat betreft het defragmenteren: download en installeer O&O Defrag Free Edition, te verkrijgen als 32-bit- dan wel 64-bit editie - Downloadlink

Start O&O Defrag Free Edition, deze gratis defragmenteerder werkt efficiënter dan het Windows tool.
Standaard is "Smart defrag" al ingesteld, dit houdt in dat veel gebruikte bestanden naar voren worden geplaatst waardoor alles sneller gaat!

Dit proces kan de eerste keer langere tijd duren - doe in die tijd dan ook geen andere dingen met de PC, want wat opgestart wordt kan niet gedefragmenteerd worden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Ok Abraham54, zal ik zeker doen, laat je na afloop iets weten.
Thx
Henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je een en ander nu gedaan en verbetering bemerkt?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Dag Abraham54

Gisteren de optimaliseringstips uitgevoerd.
De WinSysClean is in twee maal gebeurd, tijdens de eerste keer een foutmelding “Out OF Memory” of zoiets.
Misschien de antivirus … De antivirus dan maar uitgeschakeld en opnieuw gestart.
Deze keer ging het door tot op het einde.

Afbeelding

De Defrag liep zonder problemen.

Wow !!!!
Zo snel had ik hem nog NOOIT gezien op internet, tot ik zag dat de antivirus nog altijd uitgeschakeld was!

Zeker weten nu, die antivirus vertraagd wel degelijk, denk bijna 0,5 sec verschil om een pagina te laden.

Doch het probleem was er nog steeds. Na 3 uur wachten zie je de opstart niet op het scherm, pas na 4 of 5 minuten komt het door.


Vandaag het scherm maar eens vervangen, had nog een ander staan, een formaat ¾ , en wat blijkt hier zie je wel de opstart volledig! Fout zit niet in de PC maar in het scherm.
Verschillende malen na elkaar getest met dat oud ok met de 16/10 niet.
Na de opstart was het met het oude scherm 3 op 4 niet heel duidelijk, de resolutie was te hoog ingesteld in de PC.

Nu dat de PC beter bereikbaar was dan maar eens alle kabels opgeschreven en dan losgemaakt.
De zijkant PC eraf en buiten met de spuitbus het stof en degelijke weg geblazen. Niet te geloven wat er allemaal uitgekomen is. Heb erna zelf een andere trui moeten aandoen. Er zit er zelfs nog wat in mijn keel met kuchen tot gevolg.

Terug alles aangesloten en terug geplaatst en …. er zat nog leven in.

De resolutie van de 16/10 scherm voorlopig op 1440*900 i.p.v. 1680*1050 wie weet of dit beter zal zijn. Er moet zeker 3 uur af staan voor je het fenomeen voor komt.

Een ander scherm staat op mijn lijstje, nu het vast staat wie de schuldige is. Tevens is de PC nu in topconditie dank zij het geduld en tips vanAbraham54 en Peter.

Kan en nog iets gedaan of gewist worden a.u.b. ?

groetjes

henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat betreft programma´s die verwijderd kunnen geldt de volgende vuistregel: verwijder die programma´s die helemaal niet meer gebruikt worden - echter natuurlijk niet drivers verwijderen.

En doe ook het volgende: download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Abraham54

Voor ik eraan begin eerst proberen "Mouse and keyboard Center) terug te plaatsen.
Na het terug wisselen van de schermen en klavieren zat ik plots vast, bepaalde functie toetsen waaronder geluid en zo werkten niet meer op het draadloos klavier.
Wilde terug gaan naar een vorig herstelpunt en dat lukte gedeeltelijk, op het einde gaf het aan dat
"Microsoft Mouse and keyboard Center" moest gewist en terug geinstalleerd worden.

Dacht als maar dat is, maar ja, De wet van Murphy was plots van toepassing ...Grrrr
Nu krijg ik een foutmelding bij het wissen en ook bij een poging om dit opnieuw te installeren.

Afbeelding

Het laten lopen van “WinSysClear” bracht geen verandering.

Op internet gevonden en eens uitgeprobeerd.

http://support.microsoft.com/mats/progr ... install/nl

Was zogezegd gelukt, maar opnieuw installeren ging nog altijd niet.

Dan map “Microsoft Mouse and keyboard Center” in “Program files” volledig gewist.

WinSysClear laten lopen, maar die ging iedere keer de mist in zonder melding.
Dan maar Ccleaner gebruikt en na enkele keren te laten lopen ging het van 250 gevonden naar 1
Nogmaals WinSysClear, nu liep die tot het einde door.

Het installeren van “Microsoft Mouse and keyboard Center” lukte nog altijd niet.

Afbeelding

In “Programma en onderdelen” is het volledig weg kan niet meer gewist worden via deze weg, het lukte toch niet.

Eens gaan kijken in de regedit en daar vindt je nog een tiental keer “Mouse and keyboard Center”
Hoe wis je dat veilig en welke mogen er juist weg ???? Zodat hij met de installatie zou doorgaan ...


Heb je soms nog ergens een (magische)truc, zodat het wissen en installeren toch nog zou slagen a.u.b.

Hoe meer ik doe hoe dieper ik weg zak in het moeras :(

Groetjes

Henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat een problemen.

Hoe oud is dat spul al?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Valt nog mee hoor,
Scherm 22 inch is bijna 5 jaar
PC 2 jaar en enkele maanden.

hier de checkup info:

Results of screen317's Security Check version 0.99.83
Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is enabled)
Internet Explorer 11
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Norton 360 Premier Edition
WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Spy EasyUpdate
Adobe Flash Player 13.0.0.206
Mozilla Firefox (29.0)
Mozilla Thunderbird (24.5.0)
Google Chrome 34.0.1847.116
Google Chrome 34.0.1847.131
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: 0%
````````````````````End of Log``````````````````````


groetjes

henri
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ziet er goed uit, de updater van Google is ook bij slordig geweest.

OldChromeRemover
Download Afbeelding OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn,
welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Abraham54 het is gelukt om "Microsoft Mouse and keyboard Center" terug te installeren.
In het register heb ik alles die verwees naar "Microsoft Mouse and keyboard Center" verwijderd.
Wel eerst alles geexporteerd voor geval dat …
Dan "WinSysClean" erop los gelaten en deze heeft ook nog enkele bijkomende regels gewist.
En het systeem startte nog op ... De Goden waren me gunstig gezind vandaag ! Mag ook wel eens.
En het ging zelfs om "Microsoft Mouse and keyboard Center" te installeren. Joepie ...
Maar de “Media keys” van het klavier wilden van geen liefde weten.
Op internet een nieuwere file gevonden versie 2.3.188 i.p.v. de geinstalleerde 2.2.173
Oude verwijderd en de nieuwe geplaatst gevolg nog geen leven in de “Media keys”
Nogmaals aan het zoeken geweest en gevonden dat:
In de Services moest “Human Interface Device Access” op Automatisch staan i.p.v. manueel.
En het werkt ….. Ging vermoedelijk ook werken met versie 2.2.173.

http://support.microsoft.com/kb/932875/nl

OldChromeRemover heeft hier ook zijn werk ook gedaan.

Groetjes
Henri

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”