Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
altitudo128
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2014 15:33

Ik maak gebruik van een laptop. Wanneer ik de laatste tijd online mijn geüploade filmpjes bekijk op YouTube, Vimeo enzovoorts zijn de beelden heel vaak blokkerig. Je ziet dan stukken beeld verdwijnen achter rechthoekige mozaiekblokjes en weer terugkomen. Dit gebeurt vaak bij beeldovergangen. Dit geldt overigens voor alle YT-video's!
Wanneer ik mijn filmpjes echter offline bekijk vanaf de harddisk (waar ik ze heb bewaard) met bijv. de VLC-player is er niets aan de hand!
Is er iets aan de hand met mijn grafische kaart of is het probleem softwarematig op te lossen? Ligt het aan YouTube? Is het een geheugenprobleem?
Graag een handje hulp om dit probleem op te lossen!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Doe het volgende:

Stap •1•
Download Afbeelding TFC/TheFileCleaner
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
Stap •2•
Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
altitudo128
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2014 15:33

Ik heb de tests uitgevoerd, maar bij de laatste test géén DIG.EXE verzoek gezien.
Bijgaand het bestand checkup.txt

Results of screen317's Security Check version 0.99.83
Windows Vista Service Pack 2 x86 (UAC is enabled)
Internet Explorer 9
Internet Explorer 8
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
Microsoft Security Essentials
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Eusing Cleaner
Java 7 Update 55
Adobe Flash Player 13.0.0.214
Adobe Reader 10.1.10 Adobe Reader out of Date!
Mozilla Firefox (29.0.1)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Microsoft Security Essentials MSMpEng.exe
Microsoft Security Essentials msseces.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: %
````````````````````End of Log``````````````````````
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag de drie logs in één keer bijvoegen - de fix in de opgegeven volgorde afwikkelen.

Stap •1•
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Eventueel zijn verdere aanwijzingen over de volledige installatieprocedure na te te lezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Afbeelding

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Stap •2•
Download de Afbeelding Junkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.
Schakel de antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen deze conflicteren met JRT
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Het tool zal aansluitend het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van de computersysteemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Indien de scan gereed is, zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht als bijlage.
Stap •3•
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
altitudo128
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2014 15:33

Hallo Abaham54,

Na het gebruik van TFC.exe kwam dit programma met een melding dat er bestanden waren verwijderd en dat ik opnieuw moest opstarten. Dit heb ik gedaan via de knop die in beeld verscheen.
Toen ik na hernieuwde aanmelding Firefox vervolgens opnieuw wilde opstarten lukte dat niet via de snelkoppeling op het bureaublad of de balk "Snel starten". E-mail deed het wél, dus uiteindelijk via een van de links in jullie bevestigingsmail verbinding met internet en deze website gemaakt.
Na het downloaden van SecurityCheck.exe en het runnen van dat programma heb ik mijn vorige mail op dit forum geplaatst. Firefox was heel erg traag geworden en liep uiteindelijk vast! Taakbeheer om Firefox te beëindigen werkte niet of misschien toch wel, maar nadat taakbeheer na enkele minuten nóg niet was verschenen heb ik de laptop handmatig uitgezet en opnieuw opgestart in de veilige modus met netwerk. Daarna opnieuw op de gebruikelijke wijze uitgezet en na 10 seconden gereboot. Uiteindelijk kwam ik weer op het internet via het icoon op de "Snel starten" balk, maar de verbinding was nog steeds ontzettend traag. Ik heb daarna besloten om Systeemherstel te gebruiken en de hele handel 2 dagen terug in de tijd te zetten. Dat duurde óók al veel langer dan normaal, maar lukte uiteindelijk wél.
Na een koude herstart liep alles weer als een tierelier, behalve natuurlijk het probleem waarvoor ik me tot jullie heb gewend. Ik ben dus uiteindelijk niets opgeschoten.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Gebruik dan nu de drie tools uit mijn vorige bericht.
En dan dit: Microsoft Security Essentials is niet beveiligingssoftware die ik zou adviseren.
De virusherkenning is veel te laag.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
altitudo128
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2014 15:33

Hallo Abraham54,

Ik zie dat jij, terwijl ik een bericht aan het schrijven was, mij opnieuw hebt geschreven. Kan ik jouw voorstel uitvoeren, óók nu ik Systeemherstel heb uitgevoerd?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Natuurlijk kan dat, dus ga je gang.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”