Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Beste allemaal,

Van tijd tot tijd verliest mijn desktop computer zijn internet connectie (bekabeld internet, niet via de wifi, ivm bovenverdieping). Kan geen geldig ip adres vinden.
Wanneer ik via een andere computer (ook bekabeld internet) inlog in de router staat er bij status 'inactief', terwijl mijn computer aanstaat en zoekt naar een internet verbinding.

Soms tref ik dan een ander device (telefoon, ipad, printer) op het zelfde ip adres aan, dan helpt het om deze devices te deleten uit de router.
De verbinding herstelt zich soms weer spontaan, na heel veel stekkers uit trekken, opstarten, internet uitschakelen, etc.
Het onvoorspelbare en het feit dat ik niet precies snap wat er gebeurd (en hoe ik dit dus oplos) maakt dit een heel vervelend probleem.

Momenteel krijg ik het niet voor elkaar de internet verbinding van mijn computer te herstellen.
Zouden jullie mij kunnen helpen bij het zoeken naar een oplossing?
Vertel me wat jullie nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

Leon
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is er soms een WLAN-router aan de modem gekoppeld?

Zoja: log dan in die router in en schakel de DHCP-server uit.
Verder dient de kabel vanuit de modem naar de router niet in de WAN-poort maar in een gewoon ethernetslot gestoken te zijn.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Hoi hoe zet ik deze uit? en intervenieert dit niet met de andere wifi signalen?
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

ik heb THOMSON SpeedTouch 780
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Op internet heb ik de volgende instructie gevonden Home Network --> Interfaces --> Local Network --> Configure

Maar ik kan hem niet configure
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Indien je enkel die Thomson modem gebruikt, dan dient natuurlijk de DHCP-server aktief te zijn - anders kan de modem automatisch geen nieuwe IP-nummers uitdelen en zal je dit handmatig moeten doen.

Haal de modem voor een 5-tal minuten van de stroom en verbindt deze daarna er weer mee.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Ik heb er ook nog een apparaat aanvast zitten die wifi signaal uitzendt. Wat suggereren jullie dat ik zal doen?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Leonvv schreef:Ik heb er ook nog een apparaat aanvast zitten die wifi signaal uitzendt. Wat suggereren jullie dat ik zal doen?
Bedoel jij daarmee een WLAN-router?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

ja (sorry beetje a-technisch) Dus wordt het dan alsnog aangeraden om de dhcp uit te schakelen? en zo ja hoe moet dat met mijn router?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Koppel de router af van de modem en verbindt vervolgens die router met kabel aan jouw computer.
Ga vervolgens naar het netwerkcentrum en klik dan op toegangstype, noteer dan welk Ip-adres staat bij Gateway en geef dat adres vervolgens in de adresbalk in van de browser die je standaard gebruikt.
Vermoedelijk zal je ook een wachtwoord moeten ingeven; indien dit niet veranderd is, vindt je dat in de gebruiksaanwijzing van die router.

Info vindt jij ook hier: http://www.allesoverdraadloosinternet.n ... es-uitleg/
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Bedankt voor je antwoord helaas lukt dit niet. ik hoop dat ik het goed begrepen heb. Ik heb nu de verbinding namelijk zo gemaakt met ethernet kabels Modem>WLan>mijn computer. Bij toegangstype staat Geen internettoegang.

Hopelijk kun je mij verder helpen.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

wlan bedoel ik router mee
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je de ethernetkabel in de Wan-poort van de router gedaan of in één van de ethernet-aansluitingen?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Leonvv
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2014 11:14

Even ter correctie: (ik help Leon mee en zit momenteel op zijn account):

Thmpson speedtouch (modem en router met wifi in-één) > ethernetpoort 1 > desktop Leon
Tevens hangt er aan deze Thompson een wit D-link kastje waar nog een stuk of 8 ethernet kabels mee verbonden zijn.

Dit valt er te lezen als ik inlog op de Thompson (http://192.168.1.254/) > Home network > Leon-PC
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leon-PC

Information

Status: Active

Type: Generic Device

Connected To: ethport1 (Ethernet)

Addressing

Physical Address: 40:16:7e:ad:17:e0

IP Address Assignment: DHCP

IP Address: 192.168.1.79

Always use the same address: No

DHCP Lease Time: 0 days, 0:01:19

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dit is wat ik lees als ik via interface va naar Localnetwork:

--------------------------------------------------------------------
Interface - LocalNetwork

Interface Information

Interface Group: lan

TCP/IP Configuration

SpeedTouch Address: 192.168.1.254/24

DHCP First Address: 192.168.1.70

DHCP Last Address: 192.168.1.253

DHCP Lease Time: 1 day, 0:00:00

Auto-IP: Disabled

DHCP Server: Enabled

(momenteel doet hij het niet
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De DHCP-server in de switch dient uitgeschakeld te zijn, want anders is het geen switch en AutoIP aan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Internet en Netwerken”