Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Dagelijks krijg ik een blauw scherm (opgelost)

Vragen over hardware-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Dagelijks krijg ik een blauw scherm (opgelost)

Bericht door jhn » 26 mei 2015 14:50

Een paar maanden geleden heb ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien krijg ik zeer regelmatig (bijna dagelijks) bijgevoegd blauw scherm te zien.

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe het opgelost kan worden?

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 26 mei 2015 17:07

De ´technical information´ die wordt gegeven is:

STOP: 0x0000001A (0x00041284, 0x05B2A001, 0x00004EAB, 0xC0802000)

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 26 mei 2015 18:28

Hallo,

Ik heb je even verplaats omdat het waarschijnlijk niet om een infectie gaat;

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

sennetsony
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 27 mei 2015 10:49
Besturingssysteem: Windows 7 pro 64bit
Bescherming: AVG free

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door sennetsony » 27 mei 2015 17:02

jhn,

Windows ? welke

Sennetsony

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 30 mei 2015 09:47

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik was in der veronderstelling dat ik in mijn mail een kreeg als er een nieuwe reactie geplaatst was.

De windows versie is Windows 7 Ultimate edition.

Ik heb BlueScreenView geïnstalleerd en gedraaid, maar er verschijnen geen bestanden.
Kan de oorzaak hiervan zijn dat ik vanochtend, na weer opstartproblemen, met CCleaner deze map wellicht geschoond is?

Ik zal na een eerstvolgende crash kijken of er dan wél een bestand verschijnt in BlueScreenView.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 30 mei 2015 10:12

Hallo,

Ik denk dat je het logje heb verwijderd.
Ga naar de map C:\Windows\Minidump staan daar dmpfiles?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 30 mei 2015 10:59

De map c:\Windows\Minidump is leeg :(
In Verkenner staat ´verborgen bestanden, mappen en stations´ aangevinkt.
Kan het een instelling zijn die uitstaat, dat er geen minidump wordt opgeslagen, of wordt er altijd een minidump gemaakt?

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 30 mei 2015 11:03

jhn schreef:De map c:\Windows\Minidump is leeg :(
In Verkenner staat ´verborgen bestanden, mappen en stations´ aangevinkt.
Kan het een instelling zijn die uitstaat, dat er geen minidump wordt opgeslagen, of wordt er altijd een minidump gemaakt?
Dan zijn die ook verwijderd bij het schoonmaken, dan moet je wachten tot je weer een BSOD heb gehad.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 07 jun 2015 09:21

Vanochtend weer een blauw scherm gehad. Gebeurde tijdens het surfen op facebook.
Ik heb gecheckt in de map minidump, maar helaas is die nog steeds leeg. Sinds vorige schoonmaak actie heb ik geen schoonmaak actie meer uitgevoerd.
Als webbrowser gebruikt ik overigens Chrome.

Is er soms een instelling ergens die per abuis uit staat waardoor er geen minidump gemaakt wordt?

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 07 jun 2015 09:32

Hallo,

Voer het volgende uit:

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 07 jun 2015 09:36

Het gekke is dat onder dumpfiles helemaal geen bestand verschijnt.
Het programmatje verwijst wel naar c:\windows\Minidump

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 07 jun 2015 09:46

Hallo,

Klik eens op Start en vul dan in bij "Programma's en bestanden zoeken" Minidump of .DMP in zie je ze dan?
Lees anders "Geen MEMORY.DMP aanwezig?" http://www.oostdam.info/index.php/knowl ... -minidumps
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 07 jun 2015 10:10

zoekend op .DMP kom ik alleen een ini-file tegen van 21-4-2015. Ik heb voor de volledigheid de inhoud hieronder geplaatst. Hopelijk voegt het iets toe voor je


;
; XCrashReport.ini file
;
[Setup]
SavePath=..\
Cleanup=1
Email=videospinsupport@pinnaclesys.com
TimeDaysSendLimit=0
AppStartsSendLimit=0
Name=Feedback
GetInfoFile=SystemInfo.nfo
InfoCategories=+Resources+SWEnvDrivers+SWEnvServices+ComponentsMultimedia+ComponentsMultimediaSound+ComponentsDisplay+ComponentsStorage+ComponentsProblemDevices
AppStarts=16

[RegistryToAdd]
Registry001=HKCU\Software\Pinnacle Systems\Liquid, Liquid User keys
Registry002=HKLM\Software\Pinnacle Systems\Liquid, Liquid System keys
Registry003=HKLM\Software\Pinnacle Systems\3DServer, 3D Server settings



[FilesToAdd]
; Syntax
; If delete is specified the file is delete after a successful zip
;File000=<FilePath>,<Description>,<Type>[,Delete]

File001=%BASEAPPDATA%\CRASHDUMP.DMP,Crash Dump,DMP File,delete
File002=%BASEAPPDATA%\CrashRecord.TXT,Crash log,Text Document,delete
File003=%BASEAPPDATA%\History.txt,Event History,Text Document,delete
File004=%BASEAPPDATA%\MTBF.INI,MTBF Data,Text Document
File005=%BASEAPPDATA%\Stats.txt,Statistical Data,Text Document
File006=%BASEAPPDATA%\VFRT.ini,Program Settings, Text Document
File007=%BASEAPPDATA%\SystemInfo.nfo,System Information,NFO File,delete
File008=StudioLog.txt,Event History,Text Document,delete
File009=%BASEAPPDATA%\Feedback.txt,Event History,Text Document,delete
File010=%BASEAPPDATA%\watcher.ini,Event History,Text Document
File011=%BASEAPPDATA%\Check3D.txt,LogFile,Text Document
File012=%BASEAPPDATA%\Check3DFailSafe.txt,LogFile,Text Document
File013=%USERPROFILE%\PCLEDiscAPI.log,LogFile,Text Document,delete
File014=%TEMP%\SCSILog0.txt,LogFile,Text Document,delete
File015=%TEMP%\SCSILog1.txt,LogFile,Text Document,delete
File016=%TEMP%\SCSILog2.txt,LogFile,Text Document,delete
File017=%TEMP%\SCSILog3.txt,LogFile,Text Document,delete
File018=%TEMP%\SCSILog4.txt,LogFile,Text Document,delete
File019=%BASEAPPDATA%\StudioImportErr.log,LogFile,Text Document
File020=%BASEAPPDATA%\..\jmexport.log,LogFile,Text Document,delete

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 07 jun 2015 10:11

Overigens staan de instelling op mijn pc zoals beschreven in het artikel van Ben Oostdam

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6491
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door abbs » 07 jun 2015 10:25

Hallo,

Als ik zo lees zijn ze toch verwijderd:
File001=%BASEAPPDATA%\CRASHDUMP.DMP,Crash Dump,DMP File,delete

Maar leg je probleem eens voor op ons bevriend forum in deze sectie: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewforum.php?f=267
Zet er een link bij naar dit topic.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Gesloten