Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Dagelijks krijg ik een blauw scherm (opgelost)

Vragen over hardware-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 25 okt 2015 16:14

Driver van de grafische kaart heb ik bijgewerkt, als ook de driver van de processor.

Is er t.a.v. de Perfmon tool een andere mogelijkheid waarmee je de informatie krijgt die je zoekt?

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door dorado » 25 okt 2015 16:51

Dat weet ik op dit moment niet, moet ik nog eens nakijken bij gelegenheid.
Mooier zou het zijn dat nu na de driver updates de problemen v.v.t. zijn. :wink:

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 25 okt 2015 19:49

Ik ga het in de gaten houden en laat het je weten.
Bedankt zover in ieder geval.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 15 nov 2015 11:47

Helaas loopt mijn pc nog steeds regelmatig vast (blauw scherm).
Dus het euvel is nog steeds aanwezig.

Er is ook niet aan te geven dat dit steeds bij hetzelfde programma of zelfde handeling gebeurt.
Soms, als de pc aanstaat en er niet aan gewerkt wordt en er ook geen programma draait, dan staat er toch een blauw scherm als er weer ´achter gekropen´ wordt. Heel vreemd wat mij betreft.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door dorado » 15 nov 2015 14:16

Voer eens het volgende uit.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\CrashControl\AlwaysKeepMemoryDump",1,"REG_DWORD"
Message = "De kernelgeheugendumps worden nu wel bewaard." & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden & opnieuw aanmelden.."
X = MsgBox(Message, vbInformation, "Geheugendumpfiles opslaan")
Set WshShell = Nothing


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:filedumps.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → filedumps.vbsOpenen[/list]

Wanneer er nu weer een BSOD optreedt, zal een .DMP bestand bewaard worden.
Post deze dan in je volgende reactie.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 18 nov 2015 20:03

Eureka. Eindelijk worden er DMP bestanden opgeslagen na een blue screen.
De laatste 3 zijn allemaal met als Bug Check String "KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDELD".

Bijgevoegd het laatste DMP bestand (DMP extensie is bi de upload niet toegestaan, dus txt erachter gezet).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door dorado » 18 nov 2015 20:25

Ik denk dat deze x er sprake is van een uitzondering. In de regel is een BSOD het gevolg van een corrupt stuurprogramma. Echter nu is er sprake van een hardwaregebrek en wel in het bijzonder het geheugen. (Zie onderstaand rapport)
Spoiler: weergeven

EXCEPTION_CODE: (HRESULT) 0x80000003 (2147483651) - E n of meer argumenten zijn ongeldig

FAULTING_IP:
win32k!SfnINLPCREATESTRUCT+159
82310713 cc int 3

TRAP_FRAME: b4ef36dc -- (.trap 0xffffffffb4ef36dc)
ErrCode = 00000000
eax=00000000 ebx=b4ef3760 ecx=b4ef3b64 edx=0000c03b esi=00000000 edi=8337784c
eip=82310714 esp=b4ef3750 ebp=b4ef3a40 iopl=0 nv up ei pl zr na pe nc
cs=0008 ss=0010 ds=0023 es=0023 fs=0030 gs=0000 efl=00000246
win32k!SfnINLPCREATESTRUCT+0x15a:
82310714 fd std
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: CODE_CORRUPTION

BUGCHECK_STR: 0x8E

PROCESS_NAME: wmpnetwk.exe

CURRENT_IRQL: 0

MISALIGNED_IP:
win32k!SfnINLPCREATESTRUCT+15a
82310714 fd std

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 82346755 to 82310714

STACK_TEXT:
b4ef3a40 82346755 ff7845b8 00000081 00000000 win32k!SfnINLPCREATESTRUCT+0x15a
b4ef3a88 8234bc16 007845b8 00000081 00000000 win32k!xxxSendMessageToClient+0x175
b4ef3ad4 8234bcc5 ff7845b8 00000081 00000000 win32k!xxxSendMessageTimeout+0x1cf
b4ef3afc 8232ed82 ff7845b8 00000081 00000000 win32k!xxxSendMessage+0x28
b4ef3c30 8233296b 00000000 00000000 0000c03b win32k!xxxCreateWindowEx+0xe6e
b4ef3cf0 83248a06 00000000 0000c03b 0000c03b win32k!NtUserCreateWindowEx+0x2a8
b4ef3cf0 775471b4 00000000 0000c03b 0000c03b nt!KiSystemServicePostCall
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
00e0f35c 00000000 00000000 00000000 00000000 0x775471b4


STACK_COMMAND: .bugcheck ; kb

CHKIMG_EXTENSION: !chkimg -lo 50 -d !win32k
823106b0 - win32k!SfnINLPCREATESTRUCT+f6
[ 60:62 ]
1 error : !win32k (823106b0)

MODULE_NAME: memory_corruption

IMAGE_NAME: memory_corruption

FOLLOWUP_NAME: memory_corruption

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0

MEMORY_CORRUPTOR: ONE_BIT

FAILURE_BUCKET_ID: MEMORY_CORRUPTION_ONE_BIT

BUCKET_ID: MEMORY_CORRUPTION_ONE_BIT

Followup: memory_corruption
---------
Kun je uit je systeem een reep geheugen er uit halen om te kijken welk er problemen geven?

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 19 nov 2015 22:35

Even zodat ik het goed begrijp. Ik heb er nu een geheugen strip uitgehaald. Er zit nu nog maar 2 GB intern geheugen in.

Beide zijn van het volgende type:
Merk: GEIL
2GB PC3-10660 CL=7-7-7-24
GV34GB1333C7DC

Nu afwachten of het systeem weer vast slaat en dat geheugen stripje is dan kapot?

Dan daarvoor een nieuw geheugen stripje kopen?

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door dorado » 19 nov 2015 22:47

Ja, dat is de gedachte.

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 29 nov 2015 22:00

Hierbij een terugkoppeling over de stand van zaken.

Nadat ik een andere pc heb gekocht, kon ik op de ´oude´ pc (waar het probleem op speelt dat in dit topic gehandeld wordt) met de hulp van de laatste aanwijzingen kijken of dit het probleem op kon lossen. In de tussentijd heb ik een upgrade gedaan van W7 naar W10.

Ik heb een aantal dagen eerst het ene geheugen kaartje eruit gehaald en vervolgens het andere geheugen kaartje. In beide gevallen bleef de pc gewoon draaien en had ik geen last meer van uitval e/o blauwe schermen. Vervolgens beide geheugen kaartjes weer geplaatst (waarbij ze volgens mij verwisseld zijn v.w.b. de plaats op het moederbord), maar nog steeds geen problemen.

Ik heb werkelijk geen idee waarom de blauwe schermen niet meer verschijnen, want op zich is er op technisch gebied niets gewijzigd. Wellicht het de upgrade naar Windows10 een positief effect gehad, geen idee. Het lijkt een gevalletje "vraag me niet hoe het kan, maar geniet ervan".

Ik denk dat dit topic nu gesloten kan worden. Ik wil bij deze alle specialisten (wat dat zijn jullie nu eenmaal voor mij) bij deze hartelijk danken voor hun hulp en input. Mocht ik in de toekomst (weer) tegen eenzelfde of ander probleem aanlopen, dan weet ik jullie ongetwijfeld weer te vinden :).

jhn
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:55

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door jhn » 07 mar 2016 22:45

Dit topic kan afgesloten worden.
Dank voor alle hulp.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: Regelmatig (dagelijks) krijg ik een blauw scherm

Bericht door dorado » 08 mar 2016 17:23

Mooi dat het opgelost is. :lol:

Gesloten