Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jostipc
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2015 21:23

Beste,

Ik heb afgelopen week teveel software verwijderd en daardoor kreeg ik elke keer een driver state failure en een reset. Ik heb toen een clean install van windows 8.1 gedaan mbv een usb download. de key stond nog in mijn BIOS. Dit is gelukt. Ik kon ook meteen Windows 10 installeren. ook dit heb ik gedaan. Ik kan via de Asus site echter niet alle drivers vinden. ik krijg nu nog een aantal gele uitroeptekens en onbekende apparaten. Kunnen jullie mij verder helpen?

Groet Joost
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Google maar op jouw notebook, dan kom je op de Asussite over jouw notebook en dan vind je normaal gesproken rechtsboven ook een link voor dirivers.

In principe (mijn ervaring) kan je de windows 8.1 drivers gebruiken voor die apparatuur die problemen heeft.
Begin overigens met de Chipsetdrivers.

Belangrijk: drivers altijd met administratorrechten installeren.
En normaal gesproken ook altijd na iedere install je notebook opnieuw opstarten.

Succes.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Jostipc
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2015 21:23

Tnx.

Ik heb bovenstaande gedaan maar niet alle 8.1 drivers. Chipset als derde oid dus zal kijken o dat uitmaakt. Hoe kan ik zien welke de "onbekende" zijn?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je soms apparaten in Apparaatbeheer staan die onbekend zijn?

Vaak lost de Cipsetdriver al het een en ander op doordat dan apparatuur duidelijker herkend wordt.
Vaak ook dat installatie van de Cardreader veel oplost.

En let wel: ik beschik niet over een glazen bol - dus kan ik ook niet in jouw Apparaatbeheer kijken, ook weet ik niet welk Asus notebook jij bezit.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”