Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

USB poorten werken random

Vragen over hardware-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Gesloten
unexist
Lid
Besturingssysteem: vista
Bescherming: Norman (betaalde versie )

USB poorten werken random

Bericht door unexist » 13 dec 2015 21:26

Beste mensen,

Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik heb een laptop van Asus X73s en hij heeft altijd wat moeilijk gedaan met de USB poorten. Meestal deden de USB poorten het in eerste instantie niet. Wanneer ik een keer opnieuw opstart dan werkte ze meestal wel weer. Maar het is nu zo ver dat ze het helemaal niet meer doen. En dat precies in mijn afstudeer jaar. Kan iemand mij helpen?

Windows meldt dat het apparaat "Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C26" niet goed werkt.

dat is de melding, als ik kijk bij apparaat beheer dan staat daar ook een gele driehoek. Ik vermoed dat het een driver iets is of zo.
Ik gebruik window 8.1. De poorten doen het af en toe wel, en de muis geeft ook licht bijvoorbeeld, maar beweging is er niet in te krijgen.

Ik weet niet wat ik nog meer aan informatie moet geven om duidelijk te zijn.

Kan iemand mij hier mee helpen ?

dorado
Lid
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Bescherming: AVG

Re: USB poorten werken random

Bericht door dorado » 14 dec 2015 14:22

Installeer de driver via de onderstaande link (kies daar driver downloads)

http://www.intel.com/support/Win8.htm

Verwijder veilig alle USB apparaten en volg onderstaande stappen:
a) Klik op ‘Start’.
b) Selecteer ‘Apparaatbeheer’.
c) Dubbelklik "Universal Serial Bus controllers", rechtsklik de Host Controller, klik "Installatie ongedaan maken" en klik "OK".
d) Doe dit met alle items onder "Universal Serial Bus controllers".

Herstart je computer

unexist
Lid

Bericht door unexist » 14 dec 2015 15:30

Heb het vermoeden dat het is opgelost. Dank je en laat deze week nog even weten of het blijft werken.

Thnx !!!

unexist
Lid

Bericht door unexist » 18 dec 2015 18:57

Hey Dorado,

Het fenomeen komt schijnbaar toch terug, dit na 3 dagen of zo. Dan geeft hij weer in apparaat beheer een zelfde fout. Dan gooi ik alle controllers er uit en daarna werkt mijn muis. Hij zet dan de Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1C26 weer terug.

Ik begrijp het niet goed, hoe kan dit nou na een tijdje terug veranderen ? Heeft het iets met een update te maken ?

Mvg

Gesloten