Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
stefan007
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:08

Ik wil mijn PC upgraden voor het gebruik van Lightroom classic CC en Photoshop CC. Met mijn huidige configuratie kan ik de instelling GPU versnelling niet gebruiken.
Ik dacht dat ik dit probleem op kan lossen door de een videokaart te plaatsen (ik gebruik nu de on board kaart). Maar de vraag is welke.
Deze PC wordt naast internet en mail voornamelijk gebruikt voor fotobewerking in Lightroom en Photoshop. En ik wil graag overstappen naar de laatste versies, Lightroom classic CC en Photoshop CC. Als ik probeer de test versie te downloaden krijg ik direct al de mededeling dat mijn systeem niet geschikt is.

Naast het plaatsen van een videokaart denk ik ook dat het verstandig is het geheugen uit te breiden met 2 x 4 GB. Momenteel zit er 2 X 2 GB in (DDR3, 2048 MBytes, 667 MHZ van Kingston (PC3-10700)

Nu heb ik natuurlijk al hier en daar wat rondgekeken en wil het qua kosten ook niet te gek maken, en vindt het ook niet noodzakelijk de PC onnodig zwaar up te graden. Bij dit rondkijken ben ik uiteindelijk terecht gekomen op:
MSI GT 710 2GD3H LP https://www.alternate.nl/MSI/GT-710-2GD ... 3?lk=21592
ASUS GeForce GT710 2GB (https://www.alternate.nl/ASUS/GeForce-G ... 1?lk=21592

Het geheugen zou ik uit willen breiden met:
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit https://www.alternate.nl/Kingston-Value ... 62?lk=9328
De vraag hierbij is kan ik deze 2 geheugen bankje er bij plaatsen of moet ik de (oude 2 X 2 GB) er uit halen?

Graag jullie advies voor deze upgrade.

Hieronder eerst het advies van Adobe mbt de minimale systeemeisen. Daaronder de specificaties van mijn PC

Als minimum eis geeft adobe op:
Systeemvereisten en taalondersteuning Lightroom Classic CC/Lightroom 6 Windows:
[*]Intel®- of AMD-processor met ondersteuning voor 64 bits*
[*]Microsoft Windows 7 met Service Pack 1 (64-bits), Windows 8.1 (64-bits), of Windows 10 versie 1511 of hoger (64-bits)
[*]4 GB RAM (12 GB aanbevolen)
[*]Monitor met een resolutie van 1.024 x 768
[*]2 GB vrije schijfruimte voor installatie van het programma.
[*]Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van het lidmaatschap en toegang tot online services.†

De hardwareversnelling voor afbeeldingen
[*]AMD: GPU radeon OpenGL met DirectX 12 of 3,3 ondersteuning.
[*]Intel: Of hoger GPU skylake met DirectX 12 ondersteuning.
[*]NVIDIA: GPU OpenGL met DirectX 12 of 3,3 ondersteuning.
[*]OpenGL 3.3- en DirectX 10-compatibele videoadapter voor GPU-functies.
* 1 GB video-RAM (VRAM). 2 GB specifiek VRAM (4 GB aanbevolen) voor grote beeldschermen met hoge resolutie, zoals van 4k- en 5k-resolutie monitoren.


Mijn systeem is opgebouwd met deze componenten:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i3 2100 @ 3.10GHz
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P8H67-M EVO (LGA1155)
Grafisch
EV2450 (1920x1080@60Hz)
Cintiq 12WX (1280x800@60Hz)
Intel HD Graphics (ASUStek Computer Inc)
Opslag
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB ATA Device (SSD)
931GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
1863GB Seagate ST2000DM006-2DM164 ATA Device (SATA)
Gebruikersavatar
pcdenker
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2018 16:39

Ik raad u aan om geheugen laten vallen want veel nut heeft dat niet ten opzichte van uw processor.
Wat ik wel aanraad is een beter videokaart (klik) want daar heb je meer aan wat je wilt doen.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”