Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

PC valt regelmatig uit en herstart zich

Vragen over hardware-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 03 nov 2018 23:31

Ik gebruik Windows 10
Mijn PC valt soms 5 maal per dag uit en herstart zich telkens opnieuw.
Ik heb alles stofvrij gemaakt en de fiches steken goed vast. Temperatuur is volgens mij ook in orde.
Ik word er gek van dat steeds alles uitvalt. Ik weet me geen raad meer.
Weet er iemand wat ik nog kan doen?

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 04 nov 2018 20:40

Welkom,

Maak voor de zekerheid een backup van al je belangrijke bestanden op een externe schijf of usb-stick.


Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 06 nov 2018 06:58

Afbeelding

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 06 nov 2018 18:57

Dat ziet er goed uit.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 06 nov 2018 22:50

Afbeelding

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 06 nov 2018 23:28

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 07 nov 2018 00:13

Afbeelding

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 07 nov 2018 00:26

De 2 screenshots zien er goed uit.
Heeft er altijd Windows 10 op deze computer gestaan ?

Download Afbeelding WhoCrashed naar je bureaublad.
Dubbelklik op "whocrashedSetup.exe" om het programma te installeren.

Nadat 'WhoCrashed' is geïnstalleerd en opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 07 nov 2018 00:35

--------------------------------------------------------------------------------
Welcome to WhoCrashed (HOME EDITION) v 6.02
--------------------------------------------------------------------------------

This program checks for drivers which have been crashing your computer. If your computer has displayed a blue (or black) screen of death, suddenly rebooted or shut down then this program might help you find the root cause of the problem and a solution.

Whenever a computer suddenly reboots without displaying any notice or blue (or black) screen of death, the first thing that is often thought about is a hardware failure. In reality, on Windows a lot of system crashes are caused by malfunctioning device drivers and kernel modules. In case of a kernel error, many computers do not show a blue or black screen unless they are configured for this. Instead these systems suddenly reboot without any notice.

This program will analyze your crash dumps with the single click of a button. It will tell you what drivers are likely to be responsible for crashing your computer. It will report a conclusion which offers suggestions on how to proceed in any situation while the analysis report will display internet links which will help you further troubleshoot any detected problems.

To obtain technical support visit www.resplendence.com/support

Click here to check if you have the latest version or if an update is available.

Just click the Analyze button for a comprehensible report ...



--------------------------------------------------------------------------------
Home Edition Notice
--------------------------------------------------------------------------------

This version of WhoCrashed is free for use at home only. If you would like to use this software at work or in a commercial environment you should get the professional edition of WhoCrashed which allows you to perform more thorough and detailed analysis. It also offers a range of additional features such as remote analysis on remote directories and remote computers on the network.

Please note that this version of WhoCrashed is not licensed for use by professional support engineers.

Click here for more information on the professional edition.
Click here to buy the the professional edition of WhoCrashed.


--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

Computer name: KRIS-PC
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 17134
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: MS-7850, MSI, Z97 PC Mate(MS-7850)
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 3721224192 bytes total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer


--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found. In case you are experiencing system crashes, it may be that crash dumps are prevented from being written out. Check out the following article for possible causes: If crash dumps are not written out.



Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 07 nov 2018 00:38

Peter,

ik heb altijd Windows 10 gehad.
Ik kreeg mijn PC niet meer opgestart vandaag en gisteren. Hij viel telkens uit, nog voordat het bureaublad erop kwam.
Nu heb ik de blok op zijn zij gelegd en het deksel eraf genomen. Hij blijft heel de avond draaien.
Het moet dus ofwel de temperatuur zijn ofwel komt de ijzeren plaat ergens tegen ...

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 07 nov 2018 18:04

Het moet dus ofwel de temperatuur zijn ofwel komt de ijzeren plaat ergens tegen ...
Je kan de behuizing eens dichtmaken met karton ipv de originele ijzeren deksel.
Mocht het eens temperatuur probleem zijn dan moet het probleem terugkeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 07 nov 2018 20:24

PC start weer niet op. Dat is het dus niet. Weet me geen raad meer. Zou de problemen misschien bij een defecte voeding kunnen liggen?

PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 07 nov 2018 20:32

Zou kunnen. Daar kom je pas met zekerheid achter als je hem vervangt.
Doe onderstaande eens.

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

kris007
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21
Besturingssysteem: Vista
Bescherming: Telenet Security Pack

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door kris007 » 08 nov 2018 06:55


PeterJ
Moderator
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: PC valt regelmatig uit en herstart zich

Bericht door PeterJ » 08 nov 2018 18:16

Er is een hacktool aanwezig om Windows en/of Office niet legitiem te gebruiken.
Hacktools kunnen je systeem trager en ook onveiliger maken.

Verwijder de hacktool (AutoKMS) eens en vertel hoe het dan gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Plaats reactie