Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
hermanmicra

Hoi Abbs

Jou link is gelukkig in het nederlands,die ik gelezen heb waren allemaal in het engels.

Als ik het vanuit XP doe krijg ik een melding dat hij niet begrijpt wat "bcdedit" is dus vanuit
XP werkt het dus niet.( had ik al gedaan )

vanuit XP werkt het niet,daar zag ik weer wel "boot.ini" en "boot.bak" die door win7 was aangepast
en Win7 werkt niet meer met "boot.ini"...dat schijnt bij win7 weer anders te werken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn afbeelding in mijn vorige post is gemaakt in Win 7

Als ik het daar verander zou het volgens mij het onderstaande moeten zijn omdat "current" Win7 is.
bcdedit /set {ntldr} Description "Windows XP"

Herman
Gebruikersavatar
hermanmicra

Gelukt Abbs....ik moet wat meer lef hebben :lol: ik ben niet zn held in die cmd schermpjes,foutje
is snel gemaakt.

ik heb het hiermee gedaan.......bcdedit /set {ntldr} Description "Windows XP"

Nogmaals bedankt.....en er mag een slotje op
(ben helemaal tevreden)

Fijne feestdagen
Herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo Herman,

Heel goed en mooi uitgevonden.

Jij ook nog fijne dagen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

Goedemiddag Abbs

Ben nu een paar dagen bezig,ben al wat dingen tegengekomen waarbij ik dacht "Wat nu weer" :lol:
Zoeken met Google en bij de site van MS toch opgelost........
Bijv burobladiconen in eens weg :| maar opgelost

Ik heb veel gelezen over oa Trim,optimalisatie en defragmentatie...info genoeg maar dan wel
voor Win 10 en niet voor win 7 :(

Wat heb ik gedaan
cmd > fsutil behavior query DisableDeleteNotify...ik kreeg 0 terug dus trim is ingeschakeld

Taak voor defragmentatie verwijderd,als je naar defrag gaat geeft win aan bij" C nooit"

indexeren uitgeschakeld,ergens in windows en later in de verkenner,kreeg hierbij wel een foutmelding,
de actie geanuleerd maar was wel doorgevoerd

Slaapstand uitgezet in Xp en Win7

Viritueel geheugen in gesteld op 800mb ( min en max ) ik had het uit kunnen zetten maar bij deze
instelling konden evt meldingen voor div logboeken nog worden gemaakt.

Wat ik nergens kan vinden of en hoe je verder zou moeten "optimaliseren"...voor win10 is er
genoeg info maar bij win7 werkt dit niet zo......

Bij Win 98 en Xp kon je een snelkoppeling van een programma kopieeren naar de map programma's
deze kan ik in win7 niet vinden.

Bij 98 en xp kan je een snelkoppeling van het buroblad naar de taakbalk trekken en dan staat
hij in de taakbalk naast de startknop,dit lukt niet bij win7 en je kunt de meeste snelkoppelingen
ook niet "vastpinnen" in de taakbalk.

Verder loopt het gewoon lekker :D

Kan jij mij vertellen of ik het goed heb ingesteld en heb jij nog op of aanmerkingen ?

mvg
Herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ziet er goed uit, hier nog een mooie uitleg: https://www.koenberkhout.nl/webdesign/w ... ndleiding/
Ik zelf heb de trim aan en systeemherstel uit, het defragmenteren werd uitgezet. Dus je hoeft niet alle stappen te doen die worden beschreven.
Kijk welke voor gelden.
Er bestaan ook programma's die je kunnen helpen: https://nl.hardware.info/artikel/1635/w ... une-je-ssd
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
hermanmicra

Hoi Abbs

20gb opgeruimd met deze handelingen,meer dan de helft van C.....en dat is alleen windows.

Mijn bestanden staan op een ander schijf.

Herman
Gebruikersavatar
hermanmicra

O ja het opstarten na het selecteren van het os in de bootmanager is xp na 22 sec opgestart
en win 7 doet er 15 sec over.

Ik ben er nu wel zo'n beetje uit hoe win7 in elkaar zit,ik doe niet de gratis update naar win10.
Ik vind dat in win7 makkelijker alles te vinden is dan in win10 en in win10 veranderd er nog wel
eens wat na een update.

Ik zal kijken of ik met al die tips de laptop ook wat sneller krijg.

Bedankt voor alle hulp en info :D je mag hem nu wel sluiten,ik red me wel verder.

Groetjes
Herman
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo Herman,


Het is goed ik sluit deze (nog een fijne jaarwisseling).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”