Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Goedemorgen, allereerst hoop ik dat jullie fijne en gezellige kerstdagen hebben gehad, ondanks dat dit niet zo mocht als voorheen.

Ik ben altijd heel blij dat jullie me met al mijn computervragen, cq computerproblemen kunnen helpen... Alvast mega bedankt daarvoor. IK ben een beetje jaloers op al jullie kennis van computers en aanverwante zaken.

Maar nu mijn vraag, ik heb in april jl. een nieuwe laptop gekocht. Het is een Asus intel core 13, model TP412F. een heel fijne laptop. ( kun je omdraaien om als tablet te gebruiken)
Nu heb ik ook een desktop, een al oudere Compaq. Maar voor het thuiswerken ( al 9 mnd) wordt hij wel traag bij het gebruik van de verschillende programma's. Het enige wat op mijn oude desktop niet mogelijk is, is een 2e beeldscherm aansluiten, omdat er geen HDMI aansluiting op zit. Er zit wel een oude VGA aansluiting op alwaar ik mijn 1e beeldscherm op had aangesloten.
Maar nu wil ik graag mijn nieuwe laptop voor het thuiswerken gaan gebruiken en omdat het werken op een klein scherm voor mij niet fijn is, heb ik een 2e groot, beeldscherm gekocht, ook een Asus met een HDMI aansluiting ( naast nog een aantal USB aansluitingen). Hierbij zit een nieuwere vorm van VGA ( kleinere aansluiting ) kabel meegeleverd, maar waarvoor er op mijn laptop geen aansluiting zit.
Overigens zit op mijn 1e scherm, van het werk ook een HDMI aansluiting, welke ik nu gebruik. Ik heb een nieuwe HDMI kabel gekocht en daarbij een nieuwe USB-C kabel om beide schermen te kunnen aansluiten op mijn laptop.

Het aansluiten van het 1e scherm met HDMI in mijn laptop verloopt goed, ik heb beeld op mijn laptop en ook op mijn 1e scherm.
Het 2e beeldscherm heb ik aangesloten (met HDMI uit het nw. beeldscherm) en met de nieuwe USB-C kabel op de USB-C aansluiting in mijn laptop. Helaas kan ik op het 2e beeldscherm geen beeld krijgen. Mijn laptop geeft aan dat de USB-C ingang niet werkt.
Wat ik ook geprobeerd heb, zelfs tot 3x toe vraagt mijn laptop om een update en een bios update, je kunt het zo gek niet bedekenken, maar het 2e scherm, de nieuwe, is niet aan de praat te krijgen.

Wat kan er mee aan de hand zijn? welke stappen kan ik nog ondernemen om de USB-C aansluiting wel werkend te krijgen en ik gebruik kan maken van 2 grote beeldschermen ( en an passant een 3e scherm, van mijn laptop) maar die is niet zo van belang...

Hopelijk kunt u me verder helpen?

Alvast heel erg bedankt voor de service en het meedenken op deze 3e kerstdag.

Groetjes,
Jolanda Sangers
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

SaJl1964& schreef: 27 dec 2020 10:12 Goedemorgen, allereerst hoop ik dat jullie fijne en gezellige kerstdagen hebben gehad, ondanks dat dit niet zo mocht als voorheen.

Het 2e beeldscherm heb ik aangesloten (met HDMI uit het nw. beeldscherm) en met de nieuwe USB-C kabel op de USB-C aansluiting in mijn laptop. Helaas kan ik op het 2e beeldscherm geen beeld krijgen. Mijn laptop geeft aan dat de USB-C ingang niet werkt.
Bedoel je hiermee dat ze verbonden zijn door een HDMI naar USB-C kabel? Kun je even aangeven om welke versie USB-C het gaat?
Afbeelding
  • Staat er naast de usb C poort een symbool van een bliksem (Thunderbolt 3)? Dan kun je via deze poort opladen en een videosignaal doorgeven en dus een monitor aansluiten. Deze poort ondersteunt DisplayPort alt mode.
  • Staat er naast de usb C poort een symbool van een D (DisplayPort)? Dan kun je via deze poort een videosignaal doorgeven en dus een monitor aansluiten. Deze poort ondersteunt DisplayPort alt mode.
  • Staat er naast de usb C poort een symbool van een batterij? Dan kun je via deze poort je laptop opladen. Deze poort ondersteunt geen DisplayPort alt mode.
SaJl1964& schreef: 27 dec 2020 10:12Wat ik ook geprobeerd heb, zelfs tot 3x toe vraagt mijn laptop om een update en een bios update, je kunt het zo gek niet bedenken, maar het 2e scherm, de nieuwe, is niet aan de praat te krijgen.
Dit is ook uiteraard mogelijk, maar aangezien het om een nieuwe gaat onwaarschijnlijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Goedemorgen,
Naast de USB-C ingang staat SS en dan een soort van E, hoe je het noemen wilt... ik kan geen bijlagen bijvoegen, geen word of PDF... sorry. welke extensie kan ik als bijlage maken?


Begrijp ik goed dat dit betekent dat ik geen extra beeldscherm kan aansluiten? Het is het onderste, het 3e symbool.
Kan ik wellicht een splitter, dus een HDMI met 2 uitgangen, kopen om dit voor elkaar te krijgen? of een USB naar HDMI kabel? ik heb nog wel een USB uitgang over...Anders heb ik niets aan het 2e beeldscherm lijkt me... dan kan ik alleen een laptop en 1 groot beeldscherm gebruiken?

Mvg en alvast bedankt, gr Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

SaJl1964& schreef: 30 dec 2020 09:09 Begrijp ik goed dat dit betekent dat ik geen extra beeldscherm kan aansluiten? Het is het onderste, het 3e symbool.
Ja helaas wel.
SaJl1964& schreef: 30 dec 2020 09:09 Kan ik wellicht een splitter, dus een HDMI met 2 uitgangen, kopen om dit voor elkaar te krijgen? of een USB naar HDMI kabel? ik heb nog wel een USB uitgang over...Anders heb ik niets aan het 2e beeldscherm lijkt me... dan kan ik alleen een laptop en 1 groot beeldscherm gebruiken?

Mvg en alvast bedankt, gr Jolanda
Sorry maar je vraag is onduidelijk ⇨ Dit is toch je vraag uiteindelijk? (Lees onderstaande quote)
SaJl1964& schreef: 30 dec 2020 09:09Maar nu wil ik graag mijn nieuwe laptop voor het thuiswerken gaan gebruiken en omdat het werken op een klein scherm voor mij niet fijn is, heb ik een 2e groot, beeldscherm gekocht, ook een Asus met een HDMI aansluiting ( naast nog een aantal USB aansluitingen). Hierbij zit een nieuwere vorm van VGA ( kleinere aansluiting ) kabel meegeleverd, maar waarvoor er op mijn laptop geen aansluiting zit
In dat geval zou ik zeggen koop een (vernieuwde)VGA naar HDMI kabel....
Afbeelding
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Beste Dorado,

Sorry, ik had je bericht nog even niet beantwoord, ik had een overlijden in de familie.
Dank je wel voor jouw advies.
Ik heb alleen geen extra HDMI aansluiting meer op mijn laptop zitten. Er zit nu een HDMI in van 1 groot scherm en om een een 2e groot scherm extra aan te sluiten zou ik een VGA naar HDMI kabel nodig hebben, maar die extra 2e HDMI heb ik dus niet meer over op mijn laptop zitten helaas.

Vrees dat ik dan toch een nieuwe desktop nodig heb om 2 schermen aan te kunnen sluiten? 1x van HDMI naar HDMI en het 2e scherm van VGA naar HDMI.

Of zie ik toch een andere, goedkopere manier, om het 2e scherm op mijn laptop aan te sluiten, over het hoofd? Ik heb nog wel een usb poort over op mijn laptop. Is er wellicht ook een kabel van VGA naar USB te verkrijgen om het 2e scherm aan te sluiten? Of is zo'n aansluiting niet geschikt om een monitor aan te sluiten?

Alvast weer heel erg bedankt voor het advies,
Mvg, Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Je zou ook een 2 poort HDMI splitter kunnen kopen om het 2e scherm aan te sluiten.

Afbeelding(klik op de afbeelding)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Goedenavond,

Onlangs heb ik een HDMI splitter gekocht een 2-poort.
Ik heb deze aangesloten, maar nu kan ik alleen maar naar 2 schermen uitbreiden i.p.v. 3. Misschien was ik niet duidelijk genoeg met mijn vraag?

Ik wil nl. aan mijn laptop, met 1 scherm, via 1 HDMI uitgang, naar 2 externe, grote schermen uitbreiden, met elk een eigen afbeelding.
Nu heb ik dus 3 schermen (waarvan 1 laptopscherm) met 2 afbeeldingen en ik wil graag naar 3 schermen, waar ik, wanneer ik werk, 3 verschillende Excel rapportages naast elkaar zou willen gebruiken. Is dat überhaupt nog mogelijk met maar 1 HDMI aansluiting in mijn laptop?

Alvast weer heel hartelijk bedankt, ik hoop dat t lukt...
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Wellicht kun je als je de bon hebt deze terugbrengen dan...
Dan ga je naar een splitter 1 naar 4 die je bv. bij de onlinekabelshop kopen kunt...

Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Thanks, ik ga het proberen mvg Jolanda
Gebruikersavatar
SaJl1964&
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:02

Hoi Dorado, hoe kan ik een afbeelding in het bericht plakken. Er is geen enkel bestand wat ik kan downloaden? en ze zijn niet groter dan 300 kb?

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”