Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
doetsch
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:30

Packard Bell uit '99 doet niks meer. Ik startte 'm op. Wachten voor het bijwerken van McAfee virusscanner, dan na een poosje toch maar internet gestart, startpagina verschijnt. Plots blauw scherm, met een melding over 2 stack bestanden of zoiets. Op een toets gedrukt en zo kwam de startpagina weer terug. Nog voor ik de muis beet had, kapte de hele machine ermee. De aan/uit knop reageerde nog wel een paar keer met een korte flikkering van het controlelampje, daarna niet meer. De stekkers en spanning zijn volgens mij oke, maar er gebeurt dus helemaal niets meer, de machine blijft stil.
Zit er een zekering of zo die vervangen kan worden of zou er iets anders aan de hand zijn? Hoe is dit op te lossen - if at all? Er staan wat bestanden op schijf die ik graag terug wil.
Gebruikersavatar
Wynand
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 mar 2006 19:39

In het allerslechtse geval steek je de hardeschijf in een andere computer en hoop je dat het niet dat onderdeel is dat de geest heeft gegeven.

Doe je kast eens open, en haal alle stekkertjes/pluggen er eens uit en terug in. Computers zijn zo wel vaker te herstellen, al heb ik nog nooit gehoord van het senario dat er zich er vlak voor afspeelde.
"Sir, we are halfway on our disaster/recovery."
"That's great news!"
"Indeed. We got the disaster, now just the recovery."
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

Denk inderdaad je hardware.
In mijn geval was het een geheugen dat opeens niet meer met mijn pc wilde samenwerken.
Dat gebeurde terwijl ik een progje liet draaien om een l2m-infectie te verwijderen en ik dacht in eerste instantie aan een foutje in de BIOS.
Je kan eens proberen of het helpt om die te resetten (kijk even in de handleiding van je BIOS hoe dat moet).
Doe dat maar niet als je een laptop hebt en het wachtwoord van je BIOS niet hebt. ;)
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om vanaf de xp-cd op te starten of op te starten in de BIOS?
Druk alles in je kast even goed aan en als je een ander geheugen ergens hebt liggen, probeer dat dan ook even.
En anders idd je harde schijf even in een andere pc hangen om je data te kopieren.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
doetsch
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:30

Dank voor het meedenken. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, de stekkertjes gecheckt, dat was in orde, maar haalde niets uit. Zoals geadviseerd heb ik de harde schijf even aangesloten op een andere computer en gelukkig kon ik de bestanden aan - in ieder geval printen.
De tip van de BIOS resetten klinkt geweldig, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Enige suggesties?
Gebruikersavatar
Wynand
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 mar 2006 19:39

Dat hangt ervan af, als je zo'n kant en klaar ding hebt gekocht bij een of andere suppermarkt, dan lijkt me de kans klein dat je er een handleiding bij gekregen hebt. Anders kan je het even daarin opzoeken.

Anders ga je ons even moeten zeggen welke computer (merk&model) je hebt, dan kunnen we opzoeken waar en hoe het voor jou zit.
(meestal gewoon even die bios batterij eruit halen, kortsluiten, of een jumper verzetten, maar het tweede en het laatste is nogal onverstandig om te doen als je het niet zeker weet ;))
"Sir, we are halfway on our disaster/recovery."
"That's great news!"
"Indeed. We got the disaster, now just the recovery."
Gebruikersavatar
Marky
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2006 21:21

Kan je even het type van de Packard Bell geven?

Ik heb vroeger ook een Packard Bell gehad en om de BIOS te resetten moet je een bepaalde jumper verzetten ( deze is verschillend naargelang het type )
<<-- HelpdeskMedewerker 2de Lijn -->>

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”