Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Ganoderma
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2006 17:14

Hallo,

ik heb een tijdje geleden een video kaart gekocht, en sinds ik die kaart heb kan ik geen screenshots meer nemen, geen filmpjes opnemen ofzo iets. Zelfs bij het spel hartenjagen zijn de kaarten niet leesbaar.

Als ik maar 1 shcerm gebruik, kan ik zelfs niks in de startbalk lezen :S
ik heb alle drivers geinstalleers zover ik weet, en bijv spellen werken wel beter (oude was 64mb moederbord video geval)


Video kaart: (ASUS) Nvidia GeForce 6200
Moederbord: ASRock moederbord, met intel celeron (2.4 ghz) processor.


Graag hulp, als er meer info nodig is, post ik die graag
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Om zeker van te zijn dat het geen driverprobleem is dan raad ik je het volgende aan te doen. Download hier de laatste drivers maar installeer ze nog niet : http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_91.47_uk.html
Verwijder nu eerst de vorige drivers ga naar start,typ bij uitvoeren devmgmt.msc druk op enter. Open het plusteken voor beeldschermadapters klik met je rechtermuisknop op de naam van je 3d-kaart en kies voor installatie ongedaan maken. Herstart je. Het is normaal dat alles er nu groot uitziet. Installeer nu de nieuwe drivers. Controleer ook of hardwareversnelling is ingesteld ga hiervoor naar start,configuratiescherm,vormgeving en thema's,de beeldschermresolutie wijzigen,geavanceerd,probleem oplossen daar moet de schuifbalk helemaal naar rechts staan. Is dat niet het geval doe dit dan zelf en bevestig met toepassen en ok.
Gebruikersavatar
Ganoderma
Lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2006 17:14

Heel erg bedankt!!! :D

ik kan nu weer screenshots maken, wat (waarschijnlijk) betekent dat de rest ook werkt zoals het hoort ;)

Ik had de drivers geinstalleerd die erbij zaten, maar dat waren waarschijnlijk te oude, de verkeerde of ik had iets fout gedaan :? maar dit programmatje deed alles zelf en nu werkt het :D

nogmaals ontzettend bedankt ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dat was graag gedaan hoor. De drivers die op de cd-rom staan zijn idd oud. Waarschijnlijk stond er daar een datum in 2005. Als je nog zo'n problemen hebt moet je altijd proberen wat ik zei.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”