Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Luppie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2006 17:50

gegroet beste lezer/ helper

Jullie zijn mijn laatste redmiddel voor dat ie naar de reparateur gaat .
mijn pc loopt regelmatig vast/start opnieuw op en vaak bij spelletjes zoals call of duty en gta san andreas. Dit doet ie al maanden en ik heb al 102 dingen geprobeerd maar het help niet. hij doet het vooral bij online games en surfen maar ook ofline wel.

specs:
AMD 64 3400+
ati radeon 9600 pro 265 mb
1 gig ram
MSI k8n neo plank
400W voeding Colors (ofzo)
1 dvd speler
1 dvd brander
1 combo

temperaturen:
HD 30 graden
core 27 graden
rest onder de 35 graden dus geen probleem neem ik aan.
dit alles volgens speedfan

volgens meerdere memory testers geen problemen waaronder memtest.

geen fouten in de HD getest met de windows schijfcontrole.

geen virus en andere sjit gevonden getest door de pc 3x te formateren en hitman pro.

volgens everest home edition ook geen rare problemen.

sisoft sandra kan hem met de burn in test ook niet laten crashen.

hot cpu tester pro vind dat ie het goed doet.

na een crash geeft het windows logboek geen problemen weer soms moet mijn bureablad hersteld worden. hij geeft geen blauwe schermen of andere foutmeldingen.

enz enz

dus al met al moet hij dus gewoon vlekkeloos werken maar met games als call of duty loopt ie na soms 5 minuten en soms na 3 uur vast. met SA-MP (san andreas multiplayer) loopt ie altijd binnen 10 min vast. bij het online bekijken van filmpjes loopt ie naar een poos vast. hij loopt zelden vast bij ligt gebruik zoals word, etc.

heb je meer details van bepaalde dingen nodig zeg het maar.

alvast bedankt Luppie
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Ik denk eerder aan een foutgegane driverupdate of te oude drivers. Download deze drivers : https://support.ati.com/ics/support/def ... tionID=640
(onder high speed internet moet je alles downloaden. Maar installeer de drivers nog niet.
Ik raad je aan het volgende te doen ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc en druk op enter open het plusteken voor beeldschermadapters druk met je rechtermuisknop op het icoon van je 3d-kaar (=ati radeon 9600 series). Kies voor installatie ongedaan maken.Herstart je pc en installeer nu de drivers en ook microsoft.net framework dat is het 2de bestand dat je hebt moeten downloaden. Zorg ook dat je direct x 9.0 c geïnstalleerd hebt deze kan je hier vandaan downloadne : http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=nl
Sluit ook zoveel mogelijk achtergrondprocessen deze kan je bekijken en beëindigen in taakbeheer: control+alt+del(ete). Ga naar het tabblad processen en controleer op deze site of ze noodzakelijk zijn : http://www.processlibrary.com/
Kijk ook of je de allerlaatste patches reeds geïnstalleerd hebt.

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”