Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Blauw scherm

Vragen over software-problemen
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Gesloten
Willyt53
Lid
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG free

Blauw scherm

Bericht door Willyt53 » 01 okt 2018 22:57

Hallo Hijackthis,

Wanneer ik mijn laptop opstart krijg ik een blauw scherm te zien.
Daarop staat;

Herstel
De pc kon niet correct opstarten
Een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.
foutcode: 0xc000000f
U moet de herstelhulpprogramma's gebruiken. enz..enz....

Wanneer ik F1 indruk, kom ik in Aptio Setup Utility. Daar kan ik uit "main, advanced, security, boot en exit" kiezen.
Daar heb ik nog niets durven doen.

Wel heb ik op een usb-stick een herstelprogramma van Windows gedownload. Op de pc bestaat wel onder "schijf e" een recover maar daar kan ik dus niet bijkomen. Bij het plaatsen van de usb-stick zie ik geen enkele reactie

Kunt u mij helpen wat ik nu moet doen?

Vriendelijke groet,
Willy

PeterJ
Moderator

Re: Blauw scherm

Bericht door PeterJ » 07 okt 2018 23:01

Start je computer op middels de usb-stick.
Open de opdrachtprompt en kopieer het bestand C:\Windows\System32\Logfiles\Srt\Srttrail.txt naar een USB-stick.
Post dit bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Hendrikus
Lid
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG

Bericht door Hendrikus » 08 okt 2018 00:57

Hallo Peter J.,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Dit topic kan gesloten worden want ik heb de laptop naar een reparateur gebracht en hoop hem binnenkort weer werkend terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Willy T.

PeterJ
Moderator

Bericht door PeterJ » 08 okt 2018 18:31

Ok.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Gesloten