Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Frederique
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2006 19:31

ik ben ietsje te enthousiast met regcleaner omgesprongen.....
er zijn nu een aantal programma's die niet meer willen opstarten
is er een mogelijkheid om dit te herstellen?
via een herstelpunt opstarten bracht geen verbetering
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi frederique,

ik neem aan dat je regcleaner 4.3 van jouni fuorio hebt ;)
ga naar tabblad backups en vink de backup van de laatste datum aan en van eventuele opstart items die je verwijdert hebt aan,klik dan op herstellen ;)

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederique
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2006 19:31

helaas was de backup leeg... steeds meer programma's zijn niet meer op te starten, ook kan ik niet meer naar een herstelpunt
ik denk dat mijn enige optie is om alles eraf te halen en opnieuw te beginnen, ik zie daar wel wat tegen op
heeft u nog goede raad wat ik nu het beste kan doen?
ik heb een Deel Dimension 4550 met Windows XP
Gebruikersavatar
chriz
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 nov 2005 22:10

Je kunt een hijackthis logje zetten in het hijackthis subforum,Verwijs dan wel even naar dit topic, dan zal pablo je wel verder helpen he pablo:D

greetz chriz
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi frederique,

je kan gewoon systeem herstel eens proberen ;)
en check bij regcleaner,opties,register opschonen,reserve kopieen,of er een vinkje staat bij "eenmalig reserve kopie maken"

@ chriz,je kan in hijack niet repareren wat met hijack niet is verwijdert :?
dus een logje plaatsen heeft geen zin :?

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Magister
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Systeem herstel werkte niet paul, heeft ie al gezegd :wink:
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

Magister schreef:Systeem herstel werkte niet paul, heeft ie al gezegd :wink:
oeps :oops: :oops: je hebt gelijk :? :)

@frederique,je kan proberen om de software die niet meer werkt te deinstalleren en te herinstalleren,als je de pc opnieuw wil installeren hou dan deze volgorde aan: http://www.jawwi.nl/tips/installpc.html

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Werkt de eigenlijke software nog ? Doe dit eens even typ bij uitvoeren msconfig druk op ok. Ga naar het tabblad opstarten en vink daar de items terug aan die uitgevinkt staan. Maar dan mag je eigenlijk geen essentiële verwijzigingen hebben verwijdert. De enigste remedie dan is ofwel als die programma's een herstelfunctie hebben die gebruiken of wel herinstalleren. Bij systeemherstel werkte niet ? Bedoel je hiermee dat je systeemherstel niet meer open krijgt ? Of dat een herstelpunt geen oplossing bood ?
Gebruikersavatar
Frederique
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2006 19:31

msconfig uitgevoerd, lijkt normaal alles stond nog aangevinkt
bij de herstelpunten kan ik niet meer komen, krijg dan een leeg blad op het scherm
zoeken kan ook niet meer, zie wel het hondje maar kan niets meer invoeren om op te zoeken
van een collega kreeg ik de tip om met F8 in de veilige modus op te starten en dan naar de dos-prompt te gaan en de opdracht SCANREG/RESTORE uit te voeren
maar ik krijg die hele prompt er niet voor
ik ben nu alles maar aan het backuppen (foto's etc) en hoop dat ik dan op nieuw alles kan installeren
bedankt voor jullie meedenken
meld me wel weer als het gelukt is
Gebruikersavatar
Frederique
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2006 19:31

Viel nog niet mee, bij een Dell krijg je niet de originele XP mee geleverd, maar een Dell versie. Door de updates kon ik XP niet over de oude installeren. Na verwijdering servicepak2 lukte dat wel. PC is nu weer goed te gebruiken, alle programma's opnieuw geinstalleerd. Kost alleen wel erg veel tijd. Regcleaner zal ik in de toekomst wat minder enthousiast gebruiken. Groetjes Frederique

Terug naar “Software en Algemene vragen”