Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
toni
Lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 jan 2006 15:01
Contacteer: Website

Hallo allemaal,heb een paar dagen geleden Zone-alarm geinstalleerd, op zich goed.
Alleen geeft hij soms een block met de regel: Generic Host process for win32 services. Kan op een trojan duiden. Maar er staat verders ook bij port 58 dat het kan zijn dat de toepassing van de server niet goed is?
Af en toe komt die block tevoorschijn,als ik dan internet op wilt gaan,dan kan hij de server niet vinden. Net ook met een mail die link naar Nucia,gaf hij dat ook aan.
Ligt het aan mij,misschien de instelling niet goed gezet op de een of ander manier?

Mvrgr Toni :)
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd

Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Probeer anders eens voor allow te kiezen bij zowel uitgaand als inkomend verkeer. Dan zou het normaal moeten werken. Anders zou je hun support eens kunnen bekijken : http://www.zonelabs.com/ dan op support klikken of een ander zijn reactie afwachten.
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi toni,

is het inkomend of uitgaand verkeer?
als het uitgaand verkeer is via poort 58 lijkt mij dat niet goed :? :)
http://www.auditmypc.com/port/tcp-port-58.asp

paul
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
toni
Lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 jan 2006 15:01
Contacteer: Website

Hoi Pablo, ik heb gekeken bij zone-alarm, alerts en logs, en het is inkomend verkeer. De toegang was blocked from accepting a connection from the internet. Er staat nog zo iets van poort 1900.

Verders had ik vandaag twee keer opgestart,kon geen server vinden. Windows bemoeide zich er ook nog mee :shock: , van fout rapport versturen,had iets met besturingssysteem te maken.

Nu heb ik een laptop, wireless. Dus dat heb ik nu gefixt door de broadband en loopback in de trusted zone te zetten en daarna ging opstarte perfect,nergens geen last van. Alleen bij tijd en wijlen klik ik iets aan die ik heb toegelaten en dan krijg ik die blocked.

Misschien beter om te deinstalleren en opnieuw installeren?

Mvrgr Toni :)
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd

Afbeelding
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi toni,

las het geblocked inkomend verkeer is zou ik me daar geen zorgen om maken,zonealarm doet gewoon zijn werk ;)

ik heb verder weinig ervaring met zonealarm,maar je kan deze link even doorlezen ;)
http://www.schoonepc.nl/optim/firewall.html

ik neem aan dat je wel de windowsfirewall hebt uitgezet? :)

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
toni
Lid
Berichten: 2129
Lid geworden op: 12 jan 2006 15:01
Contacteer: Website

Hoi, ik het een screenshot gemaakt,en sorry,het blijkt poort 53 te zijn :oops: :oops: daar kwam ik achter toen ik keek voor meer info

Afbeelding


Heb tevens gekeken naar u link. Twee dingen vallen me op, ik heb de free zonealarm,dus niet de pro. En ja,windows is uitgeschakeld :lol:


Ik heb net een goede handleiding ook gevonden,daar stond dan ook precies die zone-alarm op die ik heb. Denk dat ik weet wat er mis is gegaan.
Bij de screenshot van hun stond Generic Host pro.... alle vier aangevinkt,bij trusten twee,en internet twee. Bij mij stond een bij internet een kruisje,heb veranderd,dus even afwachten!!

alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp :lol: :wink:
Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
Wordt er zelf ook door verwarmd

Afbeelding

Terug naar “Software en Algemene vragen”