Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
erwinsch
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 12:54

Onlangs kwam ik er door een spooknota achter dat ik de site www.mcafee.com niet meer kon bezoeken. Op zich niet zo'n ramp omdat ik daar normaalgesproken weinig te zoeken heb.
Echter, korte tijd later ontdekte ik dat ik óók windowsupdate.microsoft.com niet meer kan bezoeken. En dát is wél vervelend!
Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik in de map C:/windows/system32/drivers/etc 3 hostsfiles heb staan:

1.hosts
HOSTS
hosts.20050403-015806.backup

Wanneer ik die bekijk met Kladblok, verandert XP alleen bij de middelste niet het bijbehorende icoontje. Die is dus actief.
Deze hostsfile blijkt onderaan de volgende regels te bevatten:

# Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
# End of entries inserted by Spybot - Search & Destroy

Het lijkt er dus op dat Spybot Search & Destroy (als onderdeel van Hitman Pro 2) deze hostsfile heeft aangemaakt. Op zich prima, want er staan ook een hoop reclamesites in deze lijst, maar er staan dus óók sites in die een mens wél gewoon wil kunnen bezoeken! Zoals de Windows Updater..

Wie weet hoe dit zit? Kennissen van mij die ook Hitman Pro 2 draaien (en dus Spybot S&D) kunnen wel gewoon op windowsupdate.microsoft.com.

Een botkiller is leuk, maar niet als ie essentiële sites begint te blokkeren.. :shock:
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Hoi Erwin,

ik kan me niet voorstellen dat Spybot die sites in je host file heeft geplaatst.

Download the hoster http://www.members.aol.com/toadbee/hoster.zip
en pak het uit naar je bureaublad.
Start het en klik op "restore original host" en "ok" en sluit het weer af.

Voer nu alles uit van ons schoonmaakplan: http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html

Plaats daarna even een Hijackthis logje svp.

S6 :D

Erik
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
erwinsch
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 12:54

Erik, ik ga ermee aan de slag.

Maar voordat ik mijn log plaats even deze vraag: ik heb onlangs ook op tweakers een Hijackthis-log geplaatst (toen wist ik nog niet dat Spybot S&D voor de problemen zorgde) en wat mij vooral opviel, is dat mijn log nogal laaaaang was..
En jij hebt het over een 'logje', dus moet ik nog iets anders doen dan mijn Hijackthislog kopiëren en plakken?

ES
Gebruikersavatar
erwinsch
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 12:54

Erik,

Het lukt niet. Wanneer ik op je link klik, krijg ik een foutmelding:

Het volgende bestand kan niet worden gedownload: hoster.zip van www.members.aol.com
Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw.


Zijn er nog andere mogelijkheden om aan dat bestand te komen? Ik wil graag de door jou voorgestelde weg bewandelen..

Groeten,
ES
Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Hoi Erwin,

Je problemen worden niet veroorzaakt door Spybot maar door iets anders.
Plaats je HJT logje gewoon in een nieuw topic hier: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4 maakt niet uit dat ie lang is is wil graag het complete logje dan kijk ik wel even.

S6 :shock:
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
erwinsch
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 12:54

Oké, is al gebeurd :)

Terug naar “Software en Algemene vragen”