Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
hb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2006 15:14

beste mensen
ik heb al via jullie site het mcaffee probleem geplaatst dit is met behulp van jan op gelost en daar ben ik wel blij mee maar ik heb nog een vraag

[quote]ad-watch bots met McAffee aktiefshield maar waarom?

als ik ad-watch gelijk met windows opstart dan gaat mijn aktiefshield van mcaffee eerst rode M daarna word deze zwart

ik heb virus scan mcaffee 10.0
lavasoft Ad-Aware SE Professional 1.05

grt henk
Gebruikersavatar
Marieke
Lid van verdienste
Berichten: 1485
Lid geworden op: 10 mei 2005 08:32

Hoi Henk,

Ik geloof dat je vraag over het hoofd is gezien :oops:

Als je nog steeds hetzelfde probleem hebt, laat het dan even weten ;)

Marieke :D
Gebruikersavatar
hb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2006 15:14

hb schreef:beste mensen
ik heb al via jullie site het mcaffee probleem geplaatst dit is met behulp van jan op gelost en daar ben ik wel blij mee maar ik heb nog een vraag
ad-watch bots met McAffee aktiefshield maar waarom?

als ik ad-watch gelijk met windows opstart dan gaat mijn aktiefshield van mcaffee eerst rode M daarna word deze zwart

ik heb virus scan mcaffee 10.0
lavasoft Ad-Aware SE Professional 1.05

grt henk
ik heb er nu geen last van want ik heb ad-watch uit gezet.
zet ik deze weer aan en sluit af en start weer op dan word M rechtsonder in weer zwart.
en als ik het computer-onderhoud van wollie gebruik en geen ad-watch gebruik is het goed en krijg ik ook mijn updates van mac affee
bedankt dat jullie nog even reageren
groetjes henk
Gebruikersavatar
Marieke
Lid van verdienste
Berichten: 1485
Lid geworden op: 10 mei 2005 08:32

Hoi Henk,

Het is een bekend probleem dat vooral Norton en McAffee vaak moeilijk doen in combinatie met realtime-scanners. Of daar een oplossing voor is weet ik niet. Deze ben ik nog nooit tegengekomen, maar ik zal eens gaan zoeken ;)

Marieke :D
Gebruikersavatar
Marieke
Lid van verdienste
Berichten: 1485
Lid geworden op: 10 mei 2005 08:32

Interessant topic (engels).

Samenvatting:

Het is (inderdaad) een bekend probleem; maar lavasoft tracht een oplossing hiervoor te vinden.
Een tijdelijke oplossing schijnt hetvolgende te zijn:

- Start Ad-aware SE en haal de laatste updates binnen
- Klik rechtsbovenin op het schroefje/ wieltje om naar het Configuration Menu te gaan.
- Ga naar Tweak > Cleaning Engine > haal het vinkje weg bij "Always try to unload modules before deletion".
- Doe een volledige systeemscan met Ad-Aware SE
- Selecteer alle gevonden objecten van Mcaffee in de lijst van Scan Summary, Critical Objects, of Negligible Objects op het resulstatenscherm
- Rechtsklik en selecteer "Add selected to ignore list"

<i>Er zal een popup openen, die het aantal objecten die aan de ignorelist worden toegevoegd, weergeeft.</i>

- Klik OK om door te gaan.
- Als je nu weer een scan doet, kun je de rest van de gevonden objecten laten verwijderen/ in quarantine zetten.

Succes Marieke :D

Terug naar “Software en Algemene vragen”