Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik heb een aantal e-mailberichten die ik niet meer kan openen. Ik heb vanuit een andere lokatie mail gestuurd naar mijn home PC met een heleboel bijlagen. Ik heb echter geen onderwerp ingevuld en nu geven de e-mailberichten als onderwerp alle bijlagen weer (waardoor een hele lange naam ontstaat met o.a. Wordbestanden, e-mail in e-mail, afbeeldingen, etc.

De E-mailtjes zelf heb ik op mijn harde schijf opgeslagen als envelopjes in een map.

Mijn vraag: ik wil graag de naam veranderen per e-mail bericht. Normaal gesproken kan dit door op de rechtermuisknop te klikken. Nu krijg ik maar drie opties: Openen, openen met... en kopieren. Echter alle drie deze opties werken niet en ik weet niet hoe ik ze nu kan openen. Er zitten belangrijke bijlagen in, dus ik hoop op jullie hulp.

Wie oh wie kan mij helpen met mijn probleem?

Bij voorbaat een heel groot dankjewel!

Groetjes,

Moon
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi moon,

je zou het met doorsturen kunnen proberen ;)
dan mag je de naam namelijk veranderen en je kan hem naar jezelf doorsturen :)

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Hoi Paul,

Dat heb ik geprobeerd. De e-mailberichten heb ik echter al opgeslagen in een geel mapje op mijn computer (harde schijf) en uit de mailbox verwijderd. Ik kan ze helemaal niet aanklikken of openen. Dus ik kan ze ook niet terugzetten in de mailbox of doorsturen of zoiets. Dit had ik al geprobeerd.

Heb je nog meer tips?

Bedankt alvast voor het meedenken.
Ik ben erg blij met dit forum, het heeft mijn computer gered!
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi moon,

heb je de map verwijderde items ook al geleegd?
en hoe heb je de mail van je mailprogramma naar je harde schijf verplaatst en welk email programma gebruik je ?
kan je de envelopjes rechtsklikken en vertellen wat hij voor eigenschappen ze hebben?

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Hoi Paul,

Ja ik heb de map verwijderde items al leeggemaakt (stom). Ik gebruik outlook express en heb de emailberichten "gesleept" naar de harde schijf (geel mapje aangemaakt met titel). Het zijn dus nu envelopjes. Als ik op de rechtermuisknop klik krijg ik (in tegenstelling tot "normaal") de mogelijkheden:
-openen
-openen met
-kopieren

Alle drie de opties heb ik al geprobeerd. Ook terugslepen naar mijn outlook heb ik geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ik denk dat het komt omdat in de mail diverse documenten zitten die dus in de titel van het bericht allemaal achter elkaar vernoemd zijn met extinsie ertussen. Dat hij dit niet meer herkent. Ik wil dus die titels veranderen maar dat lukt niet.

Ik hoop dat je een oplossing weet, want het zijn voor mij waardevolle documenten.

Bedankt weer en alvast

Groetjes,

Moon
Ik ben erg blij met dit forum, het heeft mijn computer gered!
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi moon,

het lijkt er op dat de bestanden beschadigd zijn :? :)
kan je bij openen met kiezen voor outlook express?

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Hoi Paul,


Nee alleen de beschreven opties. Er is dus geen enkele andere manier om ze te openen cq de titel te wijzigen?:roll:


Groetjes,

Moon
Ik ben erg blij met dit forum, het heeft mijn computer gered!
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi moon,

ik was niet erg duidelijk geloof ik :oops: :oops:
ik bedoelde dit:
kies "openen met"
selecteer dan kiezen uit een lijst en kies outlook express ;)

als het goed is is dat de standaard instelling,maar het valt te proberen ;)
en anders denk ik niet dat er nog wat aan te doen valt :? :(

paul
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Hoi Paul,

Heb ik geprobeerd, doet niets.

Niets meer aan te doen verder? HELP. Dan ben ik dus alle bestanden kwijt. Dat is flink balen. :(

Bedankt voor je hulp en als je nog andere tips zou hebben, hoor ik ze graag. :D

Groetjes,

Moon
Ik ben erg blij met dit forum, het heeft mijn computer gered!
Gebruikersavatar
Moon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:53

Hoi Paul,


Kan ik het niet op de een of ander manier openen via de server? Heb ik ooit gehoord. Padname veranderen via de server ofzoiets.

(ja ja, ik vind het moeilijk om me er bij neer te leggen) :oops:

Hopelijk is er nog een manier...

Ik heb ze tenslotte ook kunnen versturen maar wist niet dat de bijlagen automatisch in "onderwerp" van een e-mailbericht aan elkaar gekoppeld werden, anders had ik het wel even "ge-renamed".

Groetjes,

Moon
Ik ben erg blij met dit forum, het heeft mijn computer gered!
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

Hoi Moon,

Heb je al gekeken in je webmail of ze daar toevallig nog staan?
http://www.chello.nl/Webmail/
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Software en Algemene vragen”