Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Marky
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2006 21:21

Hey,

Wat is jullie gedacht over WinAntivirus Pro ??

Veel van onze klanten hebben dit programma geïnstalleerd en blijken sinds dan enkel maar problemen te hebben met ons programma.

Na wat rondzoeken op internet, is mijn indruk niet echt positief. Overal hoor ik slechte commentaar op dit product.

Maar langs de andere kant. Het is een programma waar ze 40$ voor vragen.

Dus ik zit met een paar twijfels
Gebruikersavatar
jahewi
Lid
Berichten: 661
Lid geworden op: 10 apr 2005 09:10
Contacteer: Website

Hoi Marky,

Om het heel simpel te zeggen .....
WinAntivirus Pro is troep van de bovenste plank.

Het is een namaak malware-scanner die argeloze mensen, door valse meldingen en het zelf plaatsen van malware op de betreffende computer, probeert tot aankoop ervan te dwingen.

Helaas heeft deze taktiek inderdaad nogal eens het gewenste effect :(

Mijn advies kan dan ook alleen maar zijn:

- Direkt WinAntiVirus Pro laten deinstalleren en de computer laten scannen met een echte malware-scanner, zoals Ewido.
- Eventueel een HijackThis-log in het Hijackthis-forum laten plaatsen, zodat onze helpers de computer verder kunnen controleren op eventuele restjes.
- Een klacht in te dienen bij Malware Complaints, zodat we kunnen proberen deze praktijken bij wet te laten verbieden.


Gr. Jan :)
Proud member of UNITE (Unite Against Malware)
Beveiligings-tips - Pas op voor PUPs!

"If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito"
Gebruikersavatar
Amsteldammel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 19:52

He Marky,

ik heb van de site Security Center de programma's System Doctor 2006, WinAntivirus Pro 2006 en WinAntiSpyware 2006 gedownload en geinstalleerd. Helaas heb ik nu een echte langzame computer. Alleen maar problemen en problemen. De ene virus of bedreigende melding na de andere.

Na wat onderzoek op internet, ben ik er achtergekomen dat CyBeRNiNja de volgende waarschuwing heeft ontdekt:
"Hierbij willen wij je waarschuwen voor 'namaak' anti virussoftware die momenteel de ronde doet onder de naam Winantivirus 2004 en zich aanbiedt middels slimme pop ups.

De site, te vinden via hxxp://www.winantivirus.com, doet vermoeden dat het hier om een Symantec product gaat. Niets is minder waar.

Winantivirus is niets meer of minder dan een ordinaire spyware host, waarvoor bovendien nog (via een credit card) betaald moet worden ook.

Meer informatie is te vinden op de volgende sites:

http://tired-of-spam.home.comcast.net

en

http://www.tek-tips.com/


met vriendelijke groeten

Ik heb die direkt klikbare link naar de winantivirus-site maar even aangepast ;)

jahewi, Site-admin
Gebruikersavatar
Amsteldammel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 19:52

He Marky,

wanneer je anti-malware 3.5 runt, dan wordt die winantivirus van jou gevonden als Adware.WinAntiVirus met als bedreidingsfactor Medium.

Installeren van WinAntisVirus niet doen dus. Weg Daar Mee

De groeten

Terug naar “Software en Algemene vragen”