Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Hilbrand
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 mei 2006 17:36

willen julie effe kijken of mijn scanners goed zijn?::

Ad-Aware
ATF-Cleaner
RegCleaner
Window Washer
Spybot - Search & Destroy
cwshredder
Disk Cleaner
EasyClean
ewido anti-malware
HijackThis
RegSeeker
SystemCleanup
en natuurlijk avast mijn virus scan

als er een scanner tussen zit die volgens julier ommel is.. zeg et dan maar :P
Gebruikersavatar
Hilbrand
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 mei 2006 17:36

ohja ik gebruikccleaner natuurlijk ook
Gebruikersavatar
rve123
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31

Mogelijke aanvulling: SpywareBlaster

Ik mis trouwens een firewall.


CWShredder is maar voor een bepaald soort infectie en is daarom in mijn ogen een beetje overbodig.

Ik zie in het lijstje verschillende programma's met zo goed als dezelfde functie.

Tijdelijke bestanden opruimen kunnen er een aantal. Meestal geen probleem.

Over de registercleaners maak ik me echter iets meer zorgen.
Een registercleaner verwijderd overbodige registersleutels. Als er wordt verwezen naar een belangrijke bestand wat weg is (om welke reden dan ook) wordt de registersleutel ook verwijderd. Als je register "om zeep is geholpen" werkt Windows minder of helemaal niet meer.

Ook het draaien van registercleaners achter elkaar is geen goed idee. Dit geeft ook nog wel is problemen.

Een False Positive van een virusscanner kan als gevolg hebben dat je iets opnieuw moet installeren of dat je iets niet kan gebruiken. Oplossingen zijn hier vaak snel voor en helpen meestal genoeg.

Een False Positive van een registercleaner kan als gevolg hebben dat iets niet meer werkt of opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar kan ook heel Windows "om zeep helpen".

Vaak doen de registercleaners hun werk goed, maar één klein "foutje" kan hele grote gevolgen hebben.

Maak altijd een back-up van het register voordat je iets verwijderd eruit. Controleer ook of er echt alleen overbodige registersleutels worden weggegooid.

Ik heb het niet zo op registercleaners. Ze kunnen erg veel kwaad doen.
Een register met nutteloze verwijzingen scheelt trouwens niet veel (als het al iets scheelt) voor de snelheid van de computer.
Gebruikersavatar
chriz
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 nov 2005 22:10

Zal ik is zeggen wat ik gebruik :O

Avast antivirus ( limiet is verlopen :lol: )
Ewido antimalware
Hijackthis

En dat was het :O lol..
Gebruikersavatar
Marky
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2006 21:21

Je hebt inderdaad goeie tools staan maar zoals eerder al vermeld sommige zijn overbodig aangezien ze enkel werken voor één bepaalde infectie.

Zo'n tools zijn natuurlijk handig om op een usb-stick te zetten. Voor het geval ze je nodig hebt :-)

Ik heb zelf ook een first-aid usb stick waar ik removal tools, ewido micro, een antivirus en een firewall heb opstaan.
Als ik dan bij familie de pc opkuis, kan ik deze ook ineens beveiligen met gratis oplossingen.


Ikzelf heb geen scanners staan :-) ... Ik heb een Mac G5 ^_^
( en ook een Windows, maar ik heb mijn surfgedrag serieus aangepast en heb geen last van spyware. Enkel een anti-virus heb ik draaien ( Norton Corporate Edition ) en ik zit achter een router waardoor een firewall overbodig is :-) )
<<-- HelpdeskMedewerker 2de Lijn -->>
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Wat is het voordeel.. of nadeel van een online virusscanner tenopzichte van een onboard virusscanner ?

En wat is volgens jullie een goede of beste firewall ?
Gebruikersavatar
rve123
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31

faisalrafi schreef:Wat is het voordeel.. of nadeel van een online virusscanner tenopzichte van een onboard virusscanner ?
Onboard scanner heeft meestal ook real-time bescherming. Online scanner biedt geen real-time bescherming

Een real-time scanner (onboard) probeert dus kwaadaardige bestanden buiten de computer te houden.
Een Online scanner verwijderd alleen (soms zelfs alleen aangeven), maar blokkeerd verder niks.
faisalrafi schreef:En wat is volgens jullie een goede of beste firewall ?
Zone Alarm, Sygate (geen ondersteuning en update's meer), Kerio. Verder zitten er in Internet Security Pakketten een firewall verwerkt net als een virusscanner.
Gebruikersavatar
faisalrafi
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:21
Contacteer: Website

Hey bedankt voor je antwoord.

:!:

Terug naar “Software en Algemene vragen”