Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
AJurgens
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 22:37

Heeft iemand ervaring met Norman (niet te verwarren met Norton)antivirus en firewall? Een aanrader?

Verplaats door Suus naar de goede afdeling
Gebruikersavatar
chriz
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 nov 2005 22:10

Yep.. Goeie antivirus 8) gebruik het zelf ookop een computer van me..
Gebruikersavatar
Pimmerd
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:11

Ja, we hebben het hier thuis op 3 pc's draaien. Lekker simpel programma, makkelijk te updaten (kan ook automatisch). Nu kom ik nooit echt op hele rare website's, maar hij houdt heel veel tegen. Firewall hebben we ook draaien, maar daar ben ik niet zo enthausiast over. In het begin krijg je telkens de melding bij elke website ofdat je toegelaten mag worden. De firewall vreet, in tegenstelling tot de virusscanner, heel veel van je CPU.

Verder heeft Norman ook een hele goede support, had 1x een probleem, kreeg meteen iemand aan de telefoon.

Veel succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Wizkid
Lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:06

@Dj, gebruik jij de Firewall van Norman (als die bestaat? )

Bij Zonealarm is het iig zo dat alleen in het begin word gevraagd of je wilt accepteren, omdat de firewall daarvoor nog regels moet aanmaken.. Maar dat is eenmalig per programma.. (Als je kiest voor Remember)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pimmerd
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:11

HJThelper schreef:@Dj, gebruik jij de Firewall van Norman (als die bestaat? )
Nee, maar mijn vader heeft hem wel op z'n computer draaien. Het is inderdaad waar dat je in het begin elke website moet toestaan, maar aangezien ik regelmatig gewoon over internet surf en vele onbekende website's zie, heb ik geen zin om die telkens toe te staan, daarom voor mij geen firewall. Verder vind ik dat de firewall best veel CPU vreet, dus als je een oudere computer hebt, zal ik het niet snel aanraden.
Gebruikersavatar
Wizkid
Lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:06

Als je het over Zonealarm hebt.. Hier bij mij:

CPU: 00%
Geheugen: 5MB
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 07 mei 2005 18:59

De antivirus zou ik niet snel aanraden. ;)
Ik heb Norman op mijn werk gehad.
Op 1 van de pc's vond Norman het prima dat maandenlang twee verschillende bots actief waren.
Daarbij zag hij ook parite.b over het hoofd (een bestandsinfecterend virus) en wat actieve netsky's en dergelijke.
Ik ben dus niet wild-enthousiast...

Nu hadden we ook geen firewall en dat is imho nog veel belangrijker dan een goede virusscanner. Als ik zo zie wat mijn firewall allemaal tegenhoudt...
Ik ben het dus niet eens met DJ Inpossible.
Mocht je een pc hebben die te oud is om een firewall te kunnen draaien heb je wat veiligheid betreft een paar opties:
* Upgrade je pc zodat je wel een firewall kan draaien
* Koop een router
* Zeg je breedbandverbinding op en ga terug naar een inbelverbinding
* Gooi je pc in de kliko en koop een nieuwe

Die CPU's worden niet voor niets gebruikt...
Dat je in het begin een paar keer moet klikken om je firewall goed in te stellen is misschien lastig, maar een firewall op je pc is echt een must!
De firewall van Norman ken ik niet en kan ik dus geen mening over geven.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Pimmerd
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:11

HJThelper schreef:Als je het over Zonealarm hebt.. Hier bij mij:

CPU: 00%
Geheugen: 5MB
Ik had het over die van Norman :)

Ik heb die Firewall ook niet nodig, want zit al achter een router.
Anyway, ik ben positief over de virusscanner van Norman, maar de firewall vind ik niks.

Terug naar “Software en Algemene vragen”