Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fred
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:36

Bij het regelmatig scannen naar fouten in het register worden door het programma 'CCleaner' vaak dezelfde 'fouten' gedetecteerd.
Het is een lijst van 12 registersleutels die vrijwel elke keer na het scannen van problemen verschijnt.
Eén ervan is bijv.:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\{08C82C8C-51E4-489A-A53B-C373A60FC94}

Wat is dit en hoe kan ik voorkomen dat steeds diezelfde registersleutels terugkomen?

Fred
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi fred,
ARPCache is a secret, undocumented section of the registry used to store information for Add/Remove Program items in the latest versions of Windows. If you open Add/Remove Programs in the newer versions of Windows, you will notice that certain information has been added, such as, size, frequency of use, and last used on
bron: http://www.softforall.com/Utilities/Sys ... 140489.htm

het zijn dus niet echt problemen,maar loze regels in het register ;)
ik zou me er niet al te druk over maken,je register vervuilt zowiezo ,daarom is het aan te raden eens in de zoveel tijd een registercleaner te gebruiken ;)
doe dat echter met mate en maak altijd backups voor je een cleaner gebruikt,doe het ook nooit meteen na het installeren,deinstaleren of updaten van een programma ;)

paul :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:36

Hoi Paul,
ARPCache is not ARP Cache Some people have mistakenly confused this ARPCache (which obviously stands for Add Remove Programs Cache) with the documented ARP (which stands for Address Resolution Protocol) Cache of the Windows operating system.
bron: http://www.softforall.com/Utilities/Sys ... 140489.htm

Die onduidelijkheid was er idd bij mij ook.
De andere ARP, Address Resolution Protocol, zou vlgs de diverse info misbruikt kunnen worden door hackers e.d. heb ik begrepen!? :?

Pablo schreef:
een registercleaner te gebruiken doe dat echter met mate en maak altijd backups voor je een cleaner gebruikt,doe het ook nooit meteen na het installeren,deinstaleren of updaten van een programma
Bedankt voor de tip want vooral dat laatste deed ik nl. juist wél.... :oops:

Groet,
Fred :)
Gebruikersavatar
pablo
Lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mei 2005 17:16

hoi fred,

in jouw geval was het dus de onschadelijke ARPCache ;) :)

veel (un)installers maken hun werk af na een herstart of zelfs na het opstarten van het programma,dus het legen van je tempmappen of het opschonen van het register kan je beter niet meteen na een (de)installatie of (windows)update doen ;)

paul :)
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Software en Algemene vragen”