Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
aberzen
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2013 19:15

ik was op een netwerk via mijn werk als contractor/freelance via mijn eigen laptop, nu is dit bedrijf failliet en kan ik geen updates meer uitvoeren. Helpdesk van mijn vorig werk heeft mijn laptop op het netwerk gezet op domain maar ik ben nog steeds administrator van mijn laptop.

Bij windows updates krijg ik telkens Error Code 8024402c In Windows Vista. Ik heb reeds alles geprobeerd, lan setting aangepast, proxys uitgeschakeld,fix it gedownload, via cmd.exe windows update uit/ingeschakeld, etc...

ik vermoed dat de fout ligt bij het feit dat mijn pc vroeger via wsus de updates ging opladen, ik heb nog wel enkele windows updaten kunnen opladen als standalone maar nu geeft hij mij telkens Error Code 8024402c . ik kan niet meer op het netwerk want alles is daar afgesloten.

Hoe kan ik mijn laptop updaten zonder via WSUS te gaan , Of kan ik WSUS verwijderen van mijn laptop om zo dan opnieuw alle updates te kunnen downloaden

Alvast bedankt voor een snelle reactie
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hernoem de map Software Ditribution (C:\Windows\SoftwareDistribution).

Stop daarna de Automatische Update Service.
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.
Scrol naar Windows Update, dubbelklik hierop en klik dan op de knop Stoppen.
Minimaliseer nu dit Services venster.

Indien de foutcode 0x80072f8f is, dan wordt dit probleem zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een incorrecte tijd- of datum instelling.

Hernoem nu de map SoftwareDistribution op de volgende wijze:
ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

Type nu in het zwarte venster de volgende opdracht: cd %windir% en druk daarna op de Entertoets.
Vervolgens type je nu wederom in het zwarte venster de volgende opdracht: ren SoftwareDistribution SDTemp druk daarna weer op de Entertoets.
Vervolgens type je dan het woord exit en druk je nogmaals op de Entertoets.

Maximaliseer nu het Services venster.
Dubbelklik weer op Windows Update en klik dan op de knop Starten

Hierna moet de Windows Update weer werken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”