Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Joris1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:20

Als ik iTunes wil openen krijg ik de volgende melding "De map iTunes bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om in deze map te schrijven."
Op deze melding loop ik dus vast. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Joris
Gebruikersavatar
Firehound
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2013 22:51

Hallo Joris!

De error die je te zien krijgt heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met een verkeerde 'read - write' permission instelling.

C:\Documents and settings\%username%\Mijn documenten\Mijn Muziek\iTunes.

Als u op de map klikt en daarna met uw rechtermuisknop op Eigenschappen drukt staat er waarschijnlijk een vinkje bij alleen lezen (ergens onderaan) haal deze weg en iTunes is hopelijk weer te gebruiken!

Met vriendelijke groet,

Firehound
Gebruikersavatar
Joris1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:20

Alleen lezen was inderdaad aangevinkt. Na uitvinken wordt dat als vanzelf opnieuw aangevinkt. Ik krijg dat vinkje dus niet weg. Foutmelding bij openen van iTunes blijft.

Bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Firehound
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2013 22:51

Je bent zeker dat je aangemeld bent als een administrator met alle privileges?
Gebruikersavatar
Joris1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:20

Daar ben ik niet zeker van.

Kan u me daar even wegwijs in maken?

Dank u wel.
Gebruikersavatar
Firehound
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2013 22:51

Ik heb een interessant artikel gevonden over iemand met hetzelfde probleem en de oplossing die de gebruiker daar verder hielp was dit.

Een kleine register tweak die je helpt om volledige rechten over een file te verkrijgen.
http://bit.ly/a6Yz65

Van zodra ik thuis ben stuur ik je een methode om de bovengenoemde 'tweak' terug te verwijderen.

Terug naar “Software en Algemene vragen”