Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Terrarabo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:19

Hallo beste helpers,

Ik krijg vandaag een XP machine binnen waarop met vrijwel alle zekerheid ransomware staat.
Uiteraard ga ik jullie hulp in roepen maar vraag me af of ik deze PC wel op mijn netwerk toe kan laten i.v.m. infectie van de andere (mijn) apparaten die op dit netwerk zitten.
Netwerk wordt verzorgd door een Sitecom X6 en ik zie geen mogelijkheid tot gastaccount eigenlijk.
Zou het makkelijkst zijn al sik hem wel van internet kan voorzien.

Graag advies,

Ray
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hoi,

In principe kan je deze gewoon veilig aansluiten op het netwerk, en zeker als je de andere computer uitschakelt kan het totaal geen probleem geven als je deze van internet voorziet.

Groet Maxstar
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Terrarabo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:19

Okay, geruststellende gedachte.
Dank je wel....

Logs gaan volgen.....
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hoi,

Graag gedaan en we zien de logs wel verschijnen, je mag ze ook in dit topic als bijlage toevoegen dan verplaats ik geheel later naar de juiste sectie.

Groet Maxstar
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Terrarabo
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:19

Hoi Maxstar,

Gisteren PC binnen gekregen en gelukkig vrij makkelijk op te schonen. Werkt weer als een trein dus ga verder geen logs plaatsen.
Leek me netjes dit even te melden.

Groeten en fijn weekend,
Ray
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hoi,

Bedankt voor de mededeling en eveneens een fijn weekend gewenst.

Groet Maxstar
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Software en Algemene vragen”