Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Don Diesel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2013 19:14

Dit benieuwt me al heel lang.
En ik dacht ik vraag dit er ff bij aangezien ik toch onlangs een log had geplaatst.

Wat mij al heel lang stoort is de snelheid waarmee windows update aan de gang gaat.

Ten eerste heb ik mijn pc onlangs opnieuw geinstalleerd. Toen moest ik 122 updates installeren. Bij elkaar bedroeg dit 380megabyte aan schijfruimte (tenminste dat is wat aangegeven werd).

De tijd echter dat windows erover doet om dat daadwerkelijk te downloaden is veel langer. Dit duurt om precies te zijn zo lang dat ik via een andere download service in dezelfde tijd 5 gigabyte had kunnen downloaden.

Komt dit omdat microsoft servers vaak erg belast zijn? Als iemand de reden weet kan hij/zij mij die vertellen?

Punt 2:

Het downloaden is punt 1! Het installeren echter is punt 2!
Dit duurt ook verschrikkelijk lang. Ik heb een snelle processor en veel ram. En een goede hardeschijf. Maar dit kan zomaar 2-3 uur duren. En dat is dus respectievelijk voor een magere 400megabyte.

Ik weet uit ervaring met andere software dat er afwijkingen zijn in de duur dat installaties worden afgerond. Zo heb ik een heel oud 3d spel van 150mb (ja heel oud ja) dat in 30 seconden is geinstalleerd. Echter een kleinere software installatie van Nero doet er met gemakt 10minuten over om te installeren.

Dit heeft waarschijnlijk te maken moeilijkere berekeningen ofzo.

Mijn vraag hierover is wat dus precies de reden is waarom een software pakket als nero of het installeren van windows updates zo veel langer duurt dan een vergelijkbaar bestand (zelfde grootte) die nauwelijks installatie tijd nodig heeft.

En ik vraag me ook af of dit installatie process voor o.a. windows update te versnellen is. Want ik heb ook enigzins het idee dat het traag installeren van deze toepassingen te maken heeft met prioriteit instellingen van systeem resources.
Gebruikersavatar
Yaranq
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:15

Dag Don Diesel,

De traagheid van het downloaden / installeren etc.. kan door de computer zelf komen door de oudheid ervan, echter kunnen virussen, malware etc... hiervoor zorgen.

Ik zag dat je al reeds een logje hebt geplaatst in de RSIT/DDS/HijackThis logfiles sectie, helaas mag ik deze logs nog niet behandelen met de reden dat ik nog in opleiding ben.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en succes ermee :)
Gebruikersavatar
Don Diesel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2013 19:14

Ondanks mijn computer ook weer niet compleet aan de high end top staat anno nu zit er toch een 2de generatie I7 proc en 6 gigabyte ram in verwerkt. Kan me nauwelijks voorstellen dat het daarmee te kampen heeft. Nou download / installeer ik andere software natuurlijk wel een stuk sneller. Maarja dat had ik al gezegd natuurlijk :aye:

Terug naar “Windows”