Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
caatje1972
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 10:02

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en heb ook niet al te veel verstand van pc's op inhoudelijk gebied, dus ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Ik heb al een tijd last van virussen, trojans, ad-ware en spy-ware op mijn pc.
Het is allemaal begonnen toen we E-donkey op de pc gezet hadden.
Vanaf dat moment hebben we steeds last van opeens openende internetpagina's en de pc loopt geregeld vast.

Afgelopen maandag liep onze pc voor de zoveelste keer weer vast nadat we een xsoftspy hadden gedownload.
Opnieuw opgestart maar na een halve minuut liep hij weer vast.
En alle keren daarna precies hetzelfde verhaal.

Volgende dag weer verder gegaan met het probleem, en in de veilige modus xsoftspy eraf geknikkerd.
Ook in de veilige modus de virusscanner(avast) laten rammelen.
Schijfcontrole dedaan en laten defragmenteren.
In msconfig alle onnodige prog's uitgeschakeld en de pc weer in normale modus opgestart.
Even een halve minuut wachten, en wat schertst mijn verbazing, hij liep nu niet vast.
Dus spywaredoctor aan het werk gezet.
Deze vond 171 geinfecteerde bestanden.
Deze kan ik niet verwijderen omdat ik dan de betaalde versie moet kopen van de doctor.
Oke, dan maar kopen dacht ik.

Maar als ik nu het net op ga, krijg ik een foutmelding van Ddhelp en staat mijn webpagina vast.
alleen met ctrl-alt-del kan ik het venster nog sluiten.

Op mijn pc draait win 98SE.
Helaas heb ik de windows 98 cd niet bij mijn pc gekregen en stond alles al op de pc geinstalleerd toen ik deze pc kocht.
Dus opnieuw erop zetten is voor mij geen optie.

Ik heb al wel Hijack This op mijn pc staan en de handleiding van dit forum gelezen maar ik weet niet wat ik precies moet doen nadat ik hem heb laten scannen.
Dus heb ik HijackThis na het scannen maar weer gewoon gesloten met het kruisje.
Ik wil natuurlijk niet zomaar verkeerde dingen doen zodat ik ddl helmaal niets meer kan met mijn pc.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met mijn verhaal, zo niet dan hoor(lees) ik het wel.

Bij voorbaat dank
Erica

P.s. ik weet niet of dit topic in de goede rubriek staat, zo niet dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Hoi Caatje,

Na het scannen met hijackthis krijg je de mogelijkheid om het logje te saven, dit doe je door op save log te klikken, zie plaatje (rood omlijnt).

Afbeelding

1. Klik op Start > Uitvoeren, type in het venster Notepad en klik op OK. Notepad zal nu op je computer geopend worden.
2. Klik op Bestand en Open, navigeer naar de directory waar je de logfile naar toe weggeschreven hebt.
3. Als je de logfile gevonden hebt moet je er op dubbelklikken. Het logbestand zal nu in Notepad geopend worden, in de nieuwste versies van HijackThis wordt dit automatisch gedaan.
4. Klik op Bewerken en daarna op Alles Selecteren, alle tekst zal nu geselecteerd zijn.
5. Klik op Bewerken en daarna op Kopiëren, alles zal nu naar het klembord gekopieerd worden.
6. Ga naar het forum en plaats het in dit topic.
7. Rechtsklik op de plaats waar je normaal begint met je bericht te typen en klik op de Plakken optie.
De van te voren geselecteerde tekst zal nu in het bericht verschijnen.
9. Klik op Toevoegen.

Succes!!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
caatje1972
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 10:02

Oke, dat ga ik proberen, dan zal ik een nieuw topic in HijackThis logfiles.
Ik had al gelezen dat het het beste is om dit in de veilige modus te doen, dus ik ga even aan de slag.
Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Eagle
Lid
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 apr 2005 13:35
Contacteer: Website

Hoi Erica,

Om een logje goed te kunnen beoordelen moet deze in normale modus gemaakt worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
caatje1972
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 10:02

Ook goed, dan ga ik dat nu even doen.
Gebruikersavatar
caatje1972
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 10:02

Ik heb een nieuw topic geopend in het juiste
forum gedeelte.

Terug naar “Software en Algemene vragen”