Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
GerbenZ
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:53

Dag

ik heb net een nieuwe laptop gekocht (sony Vaio i3 W8; AVG) en heb McAfee direct verwijderd
Ik zie nu dat windows defender niet start. Waarschijnlijk zijn "de resten" van McAfee daar de oorzaak van.
Ik heb de verwijder tool van macFee gedownload en daarbij de benodigde McAfee account aangevraagd.
De tool accepteert mijn account password echter niet omdat "er geen McAfee software is geïnstalleerd. (dat klopt want ik heb McAfee direct na aankoop verwijderd). Mijn vraag is nu : hoe kan ik windows Defender opstarten?
(nb heb deze vraag eerder gesteld maar kennelijk is iets mis gegaan want ik zie mijn bericht niet terug)
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Windows Defender aka Microsoft Security Essentials is maar een barre antivirus oplossing.
Een te geringe virusherkenning is daar debet aan.

Je kan beter of AVG 2014 Free of de allernieuwste Avast 2014 Free gaan gebruiken.
Weet ook dat beide tools een betere virusherkenning hebben dan McAfee.

Maar gebruik eerst alsnog het McAfee Consumer Product Removal Tool: http://www.chip.de/downloads/McAfee-Con ... 41374.html
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
GerbenZ
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:53

oké, ik ga AVG "updaten" en laat windows defender verder rusten

Ik kan alleen de McAfee removal tool niet starten omdat je daar een account/psswrd voor nodig hebt. het account/psswrd heb ik wel aangevraagd en gekregen maar het psswrd wordt door de removal niet geaccepteerd omdat ik nog geen McAfee programma heb geïnstalleerd. (zie mijn initiële vraag). Het lijkt me wel zinvol om alle McAfee resten alsnog te verwijderen, of is dat niet zinvol?

alvast bedankt groet Gerben
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Bij mijn weten heb je géén paswoord nodig om de McAfee removal tool te downloaden/gebruiken.
De procedure om McAfee staat hier uitgelegd.
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Inderdaad is er geen wachtwoord voor nodig, je dient enkel de capatcha juist in te voeren!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Windows”