Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
rve123
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:31

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

Die regel kwam ik vandaag tegen in mijn eigen logje. De regel heeft betrekking op "Windows Genuine Advantage".

Na de laatste update's (13-06-06) is deze regel erbij gekomen.

Laatste tijd nogal wat ruzie/problemen gehad met WGA, dus ik besloot de regel te fixen in Hijackthis.

Ik ging daarna weg en doe Win+L, zodat ik in het loginmenu van Windows kom. En dan staat er rechtsonderin opeens dat ik de dupe ben van een illegale Windows. Regel herstelt met behulp van de back-ups en melding weer weg.

Ik vind het ronduit belachelijk dat heel dat WGA bestaat, en de manier waarvan ik melding krijg dat mijn Windows niet legaal is of dat die regel mist vind ik ook belachelijk. Waarom moet Microsoft nu weer een melding geven dat mijn Windows (zogezegt) niet legaal is. En dan nogwel in mijn inlogscherm. Ik vind het niet nodig dat wanneer er iemand langskomt en wanneer de computer wordt opgestart, die gelijk weet of mijn Windows legaal is of niet.
Een melding bij bijvoorbeeld het updaten van Windows had ik veel beter gevonden. Onder de voorwaarde dat Windows Update wel gewoon werkt.

En nog iets: Ligt het aan mij of is dit wel een vreselijk simpele manier om te controleren of mijn Windows legaal is. Geen "Winlogon Notify" betekent automatisch dat Windows niet legaal is...


Ik ben dus een beetje benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Roel :)
Gebruikersavatar
chriz
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 nov 2005 22:10

hey,,

Beetje raar dat ze dat zo doen dan,

Als je problemen hebt met WGA en je wilt het eraf hebben, vind ik dat het niet hoort dat je een melding krijgt dat je een valse windows versie hebt, Al helemaal niet in je openings scherm, zoals je al zegt als er mensen bij je thuis zijn hoeven hun dat niet te zien :-?


Als ze dan toch willen melden dat je zogenaamd een valse windows versie hebt, laat ze dat dan doen via E-mail bijvoorbeeld.

Trouwens ik heb ook een beetje ruzie met WGA ... :-?

GreetZ ChRiZz.. ^^

Terug naar “Software en Algemene vragen”